سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

اسامی شهرهای ممنوعه برای مسافرت نوروزی اعلام شد

رئیسی

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تازه ترین رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور را در شرایطی اعلام کرد که ورود و خروج مسافر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه، ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند. همچنین با توجه به تغییر روند مبتلایان، ممکن است رنگ شهرستانها در طول تعطیلات نوروز تغییر کند.  تجمع در اماکن سرپوشیده به خصوص رستوران هتل‌ها، تالارهای پذیرایی، مراسم عروسی و عزاداری، تراکم در بازارچه‌های نوروزی ممنوع اعلام شده است.

دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت در این زمینه در جشنواره کرونا روایت،  گفت:خیلی از شهرهای ما رنگشان زرد است و به معنای آن است که مردم اگر بخواهند می توانند به آنها سفر کنند و کسی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد اما از ابتدای شیوع کرونا بارها گفته‌ایم که ترددها باعث انتشار ویروس می شود. کشور ما پهناور است و قومیت های مختلف و ژن های مختلفی دارد. گردش ویروس در قومیت های مختلف می تواند باعث جهش شود. براین اساس در خود کشور ما نیز می‌تواند جهش ویروس جدید صورت گیرد که می‌تواند خطرناک باشد.

اسامی شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین نقشه رنگ بندی را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.