یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان:

تمام استخرها و ورزش های پربرخورد تعطیل هستند

دکتر باقری مقدم

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: با توجه به روند رو به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و احتمال تغییر رنگ استان، شرایط فعالیت های ورزشی نیز در استان تغییر خواهد کرد، اما در حال حاضر تمام استخرها و ورزش های پربرخورد تعطیل هستند.

به گزارش دفتر اصفهان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، احمد باقری مقدم در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت فعالیت‌های ورزشی استان در شرایط شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در خصوص شهرهای قرمز استان تکلیف مشخص است و بر اساس آیین نامه تمام فعالیت‌های ورزشی تعطیل می‌شود، اما در خصوص شهر اصفهان که در حال حاضر نارنجی است، باشگاه ها همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز خواهند بود، اما استخرها و ورزش‌های پربرخورد تعطیل هستند.
وی افزود: شهر اصفهان نیز اگر به سمت قرمز برود با تعطیلی باشگاه‌ها، اماکن ورزشی و توقف مسابقات و فعالیت‌های ورزشی مواجه خواهیم شد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص جا به جایی ورزش از گروه ۲ به ۳ مشاغل در شرایط شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر ورزش هنوز در گروه دوم قرار دارد و دستورالعمل ها نیز بر اساس گروه دوم اعلام و اجرایی می شود، البته برخی از مناطق به اشتباه گروه سوم تلقی کردند که مسئولان در حال رفع این موضوع هستند.
وی تاکید کرد: آنچه مشخص است با توجه به تغییر رنگ استان‌ها دستورالعمل ها نیز تغییر خواهد کرد و ما نیز بر اساس دستورالعمل‌های مسئولان بالادستی در وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی، فرمانداری و استانداری‌ها موظف به انجام نظارت‌ و سختگیری‌ها خواهیم بود.
باقری مقدم در ارتباط با برگزاری مسابقات و رفت و آمد ورزشکاران به شهرهای مختلف گفت: ممکن است با تغییر شرایط رنگ استان ها به مرحله ای برسیم که تمام مسابقات لغو شوند، بنابراین باید به گونه‌ای پیش‌بینی کنند که برگزاری منوط به گرفتن مجوزهای لازم باشد و برنامه ریزی قطعی نکنند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان همچنین خطاب به ورزشکاران اصفهانی تصریح کرد: ورزش های گروهی و تماس های نزدیک شانس ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد و با توجه به این که اکثر ورزشکاران در زمان فعالیت بدون ماسک هستند، لازم است حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، از اماکن مشترک مثل سرویس‌های بهداشتی کمتر استفاده کنند، وسایل شخصی همراه داشته و تا حد امکان برنامه‌های گروهی خود را لغو و به صورت انفرادی تمرین کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.