چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

درتشریح عملکرد سال ۹۹ هیأت پزشکی ورزشی عنوان شد؛

۶۰۰ مورد بازرسی از باشگاه های استان کرمان

حسین جمالیزاده -کرمان

دکتر حسین جمالیزاده در گفت و گوئی با سایت خبری هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان، عملکرد این هیأت در سال گذشته را تشریح کرد.

 به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان آمار ورزشکاران سازمان یافته استان را ۴۱هزار و ۷۸۴ نفر اعلام کرد و افزود: شهرستانهای کرمان- سیرجان و رفسنجان دارای بیشترین آمار بوده اند.

دکتر جمالیزاده با اشاره به آمار استان در سال ۹۸، شیوع ویروس کرونا که به تعطیلی باشگاهها و اماکن ورزشی و کم شدن فعالیت های ورزشی منجر شد را عامل کاهش ۶۰ درصدی این آمار در سال گذشته دانست.

همچنین ۱۳۰فقره مدارک درمانی ورزشکاران آسیب دیده استان مورد رسیدگی و تعرفه گیری قرار گرفت و هزینه های درمانی آنها پرداخت شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با کرونا در ورزش، گفت: فعالیت های خوبی توسط هیأت استان در این زمینه صورت گرفت که از مهمترین آنها می توان به تهیه مواد ضد عفونی و ماسک جهت توزیع در باشگاه ها و اماکن ورزشی با همکاری اداره کل ورزش وجوانان، طراحی و چاپ پوستر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن ورزشی، نظارت  افسران کنترل سلامت هیأت پزشکی ورزشی در برگزاری مسابقات فوتبال تیم های استان، حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته یک کشور، بازدید مداوم و مستمر از باشگاه ها و اماکن ورزشی جهت نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و ...می توان اشاره کرد.

دکتر جمالیزاده تصریح کرد: جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی  در اماکن ورزشی ۶۰۰ مورد بازرسی توسط ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی انجام شده که ۳۸۷ مورد بازرسی اولیه و ۲۱۳ مورد بازرسی ثانویه بوده است و درچندین مورد از این بازرسی ها، مدیر کل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشتند.  

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان برگزاری ۱۴ دوره آموزشی را از فعالیت های کمیته آموزش برشمرد و افزود: کمیته آموزش این هیأت ۷ دوره آموزشی از جمله دوره های احیاء و کمک های اولیه ویژه مربیگری رشته های مختلف ورزشی را به صورت آنلاین و ۷ دوره آموزشی دیگر از جمله دوره یکصد ساعته امدادگر ورزشی با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی را به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.

همچنین مدرسان این هیات جهت برگزاری دروس احیاء و کمک های اولیه و روانشناسی ورزشی دوره های تئوری مربیگری فدراسیون هندبال در استان های تهران، خراسان رضوی وخوزستان بصورت آنلاین همکاری داشتند.

دکتر جمالیزاده عملکرد کمیته توانبخشی را ۴۱۷ جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به ۵۴ ورزشکار و ارائه خدمات مشاوره ای به ۳۰۰ نفر و همکاری با کمیته آموزش در برگزاری دوره های آموزشی تغذیه و همکاری با روابط عمومی و تدوین مطالب علمی ویژه سایت هیأت را عملکرد کمیته تغذیه عنوان کرد.

وی در تشریح عملکرد کمیته درمان گفت: صدور ۳۶۲ کارت صحت و سلامت، معرفی ۲۲ نفر از ورزشکاران آسیب دیده به پزشکان متخصص استان و معرفی ۱۸ نفر از ورزشکاران به فدراسیون پزشکی ورزشی جهت ادامه درمان و غربالگری ساختار قامتی ۳۲۸ نفر، از اقدامات صورت گرفته در کمیته درمان این هیأت در سال گذشته بوده است.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان با اشاره به تعطیلی مسابقات در سال گذشته، ۸۸ ساعت پوشش پزشکی مسابقات را نیز عملکرد کمیته مسابقات این هیأت در سال ۹۹ برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.