شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

ورزشکاران پس از افطار ورزش‌های سبک و هوازی را فراموش نکنند

مطلب علمی

دکترحیدریان در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا به چند توصیه به ورزشکاران در ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا  عنوان کرد: ورزشکاران و آحاد جامعه در ماه پرفیض رمضان بعد از میل کردن افطاری سبک، انجام ورزش‌های سبک و هوازی را فراموش نکنند.

دکتر رمضان حیدریان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: روزه‌داری مانعی برای انجام ورزش نیست و آحاد جامعه و به خصوص ورزشکاران می‌توانند با گذشت سه تا چهار ساعت زمان از خوردن افطاری سبک ورزش کنند.

وی ادامه داد: انجام فعالیت‌های سبک و انجام ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بهترین ورزش برای حفظ سلامت بدن بعد از افطار است.

دکتر حیدریان بیان کرد: ورزشکاران در این روزها از انجام تمرین‌های پرفشار و سنگین پرهیز و پس از رفع نیاز تغذیه‌ای بدن یعنی پس از افطار در حد حرکات نرمشی و کششی ورزش کنند.

وی یادآور شد: بهتر است ورزشکاران افطاری خوردن را با نوشیدن آب جوش آغاز کنند و از نوشیدن آب سرد و نوشیدنی‌های شیرین در هنگام آغاز افطار اجتناب کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان تصریح کرد: خوردن میوه و سبزیجات در میان وعده‌های افطار تا سحر برای حفظ سلامت بدن توصیه می‌شود.

وی اظهار داشت: ورزشکاران با قراردادن کربوهیدارات‌ها، پروتئین‌ها، مایعات و سبزیجات در خوراکی‌های افطار تا سحر به سلامت بدن خود در ماه روزه‌داری کمک کنند.

دکتر رمضان حیدریان تاکید کرد: مصرف بیش از حد آب و چای در سحر به منظور حفظ سلامت بدن توصیه نمی‌شود و ضرورت دارد مایعات از زمان افطار تا سحر به تدریج به بدن رسانده شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ورزشکاران برنامه‌ریزی برای خواب مناسب و استراحت کافی با هدف حفظ توان بدنی را مدنظر داشته باشند.

مشاهده خبر  در سایت خبرگزاری ایرنا /     https://b2n.ir/q95264

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.