چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

تبریک دکتر نوروزی به مدافعان سلامت به مناسبت هفته سلامت

اعلام روز شمار "هفته سلامت و ورزش" توسط رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی

غلامرضا نوروزی

دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی طی پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) به مدافعان سلامت، از نامگذاری هفته سلامت و ورزش و روزشمار این هفته برای اولین بار خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،در پیام تبریک دکتر نوروزی آمده است: هفته سلامت سال 1400 در شرایطی از راه رسید که مدافعان سلامت وطن عزیزمان بیش از 14 ماه است در راه مقابله با کرونا با همه وجود در میدان حضور دارند؛ این جانفشانی زبانزد خاص و عام شده و تمام مردم شریف کشورمان قدردان زحمات و جانفشانی ها هستند.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به شکل گیری موج چهارم پاندمی کرونا در سطح کشور، تصریح کرد: بدیهی است که برای مقابله با این بیماری و قطع زنجیره انتقال همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی باید سرلوحه کار همگان باشد و جامعه ورزش کشور نیز از این مهم غافل نبوده و اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا سرلوحه امور است.
دکتر نوروزی با اشاره به نامگذاری هفته سلامت و برنامه هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تکریم مدافعان سلامت در نظر گرفته است، گفت: امسال فدراسیون پزشکی ورزشی نیز وظیفه خود می داند ضمن همراهی با برنامه های وزارت بهداشت در هفته سلامت، در جهت ترویج سلامت جامعه ورزش قهرمانی و حرفه ای به صورت مجازی  برنامه هایی در جهت سلامت جامعه بویژه عزیزان ورزشکاران اجرا کند برنامه هایی که با محوریت اطلاع رسانی و فرهنگسازی اجرا می شود.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: در این راستا برای اولین بار هفته سلامت را هفته سلامت و ورزش نامگذاری کرده و روز شمار این هفته به این شرح خواهد بود:
اول اردیبهشت: ورزش و روزه داری
دوم اردیبهشت: ورزش و مقابله با کرونا
سوم اردیبهشت: ورزش و بهداشت
چهارم اردیبهشت: آشنایی با آسیب های ورزشی
پنجم اردیبهشت: ورزش بانوان
ششم اردیبهشت: ورزش و مبارزه با دوپینگ
هفتم اردیبهشت: ورزش و بیماری های غیر واگیر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.