یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

در وبینار فدراسیون های پزشکی ورزشی و ورزش دانش آموزی مقرر شد؛

ارتقای سلامت دانش آموزان ورزشکار با اجرای برنامه های آموزشی

دوره توجیهی روسای انجمن پزشکی ورزشی کشور

دوره توجیهی روسای انجمن پزشکی ورزشی مدارس کشور به صورت وبینار با حضور دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این وبینار دکتر نوروزی با اشاره به عزم جدی فدراسیون پزشکی ورزشی برای ارائه خدمات تخصصی به آحاد جامعه ورزش، ورزش دانش آموزی را پایه و اساس رشد و توسعه ورزش قهرمانی و همچنین سلامت همگانی جامعه دانست و گفت: در این راستا فدراسیون پزشکی ورزشی با راه اندازی کمیته ورزش دانش آموزی، برنامه های متنوعی برای توسعه سلامت در میان دانش آموزان ورزشکار دارد و این مهم با همکاری فدراسیون ورزش دانش آموزی بجد در حال پیگیری است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی برگزاری این وبینار را فرصت خوبی برای ایجاد هماهنگی میان استان های سراسر کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که کمیته ورزش دانش آموزی فدراسیون بتواند سرمنشا خدمات ارزنده ای باشد.

 همچنین حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی با تبیین اهداف و برنامه های این فدراسیون در جهت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان ورزشکار، احیای انجمن های پزشکی ورزشی مدارس کشور را برای تحقق این هدف لازم و ضروری دانست و گفت: امیدواریم با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی قدم های خوبی در این راستا برداشته شود.

وی آموزش مربیان ورزشی، مدیران مدارس و دانش آموزان با مباحث پزشکی ورزشی در پیشگیری از اسیب های ورزشی را ضروری دانست و گفت: در کنار فعالیت های آموزشی با عنایت به توجه جدی فدراسیون پزشکی ورزشی، زمینه عضویت دانش آموزان ورزشکار در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی به منظور بهره مندی از خدمات متنوع این فدراسیون نیز فراهم خواهد آمد.

در این وبینار که دکتر سید اشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر رضا سعیدی مشاور عالی رئیس فدراسیون و رئیس کمیته آموزش فدراسیون پزشکی ورزشی نیز حضور داشت، دکتر محمد چینیان رئیس کمیته ورزش دانش آموزی فدراسیون پزشکی ورزشی گزارشی از برنامه های این کمیته را بیان کرد.

وی در پایان جلسه عنوان کرد: در این وبینار مقرر گردید تا پایان ماه مبارک رمضان دوره آموزشی تکمیلی روسای انجمن پزشکی ورزشی مدارس کشور جهت افزایش آگاهی و ارتقای دانش در قالب تربیت مدرس با همکاری فدراسیون های پزشکی ورزشی و ورزش دانش آموزی برگزار شود.  

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.