سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

دکتر حسین جمالیزاده در گفت و گو با آفاق ورزشی؛

شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه پزشکی ورزشی خواهیم بود

حسین جمالیزاده -کرمان

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان در مصاحبه با هفته نامه آفاق ورزشی عملکرد این هیأت در سال گذشته را تشریح کرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان با اشاره به انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی گفت : دکتر غلامرضا نوروزی با کسب بیشترین آرا، مجدداً به ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی انتخاب شد که ضمن تبریک مجدد، امیدواریم که با همکاری وهماهنگی هیأت های استانی ، فدراسیونهای ورزشی و وزارت ورزش وجوانان شاهد رشد وتعالی و پیشرفت های هر چه بیشتر فدراسیون پزشکی ورزشی باشیم.

دکتر حسین جمالیزاده افزود: خوشبختانه از بدنه ی هیأت های پزشکی ورزشی فردی توانمند همچون دکتر سید اشکان اردیبهشت که رئیس هیأت پزشکی ورزشی البرز بودند به عنوان دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی  انتخاب شدند که انصافاً یکی از بهترین گزینه های دبیری فدراسیون است.

وی تصریح کرد: تغییراتی که تاکنون در بدنه فدراسیون پزشکی صورت گرفته است، نشان از درایت وتوانایی دکتر نوروزی در حوزه پزشکی ورزشی دارد وقطعاً هیأت های پزشکی ورزشی استانها نیز بالاترین سطح همکاری را با دکتر نوروزی ودکتر اردیبهشت خواهند داشت.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال ۹۸، گفت : شیوع این بیماری منجر به کاهش آمار ورزشکاران سازمان یافته در بهمن واسفند ماه سال ۹۸ شد بطوری که نسبت به سال قبل، نزدیک به ۶ هزار نفر کاهش آمار داشتیم واین روند کاهش آمار در سال ۹۹ نیز ادامه پیداکرد.

دکتر حسین جمالیزاده افزود: دستورالعمل های وزارت بهداشت وستاد مقابله با کرونا در ورزش درخصوص پیشگیری از شیوع بیماری ، منجر به محدودیت هایی در باشگاه های ورزشی شدکه متعاقب آن با کاهش آمارورزشکاران سازمان یافته مواجه شدیم واین روند همچنان ادامه دارد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان تأکید کرد: قطعاً دستوالعمل های ستاد مقابله با کرونا در ورزش، در جهت پیشگیری و سلامت ورزشکاران  و جامعه بوده و مدیران باشگاههای ورزشی استان هم به خوبی این دستورالعملها را اجرا کردند که جا دارد از تمامی مدیران اماکن ورزشی و ورزشکاران به خاطر این همکاری وهمراهی تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه هیأت های پزشکی ورزشی، نماینده ستاد مقابله با کرونا در ورزش دراستان ها هستند، افزود: فعالیت های زیادی دراین زمینه توسط این هیأت صورت گرفته که از مهم ترین آنها می توان به تحویل ماسک و مایع ضدعفونی به اداره کل ورزش و جوانان استان، توزیع تعدادی دستگاه ضدعفونی کننده دست به باشگاه ها با تخفیف ویژه، چاپ و توزیع پوسترهای مربوطه، ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به باشگاه های ورزشی و نظارت براجرای آن، نظارت براجرای دستور العمل های بهداشتی در مسابقات ورزشی و ... اشاره کرد.

دکترحسین جمالیزاده گفت: هیأت پزشکی ورزشی استان علاوه بر وظایف مشخص شده، با همکاری نیروهای متخصص وصاحب نام در حوزه های روانشناسی ورزشی، تغذیه، آسیب های ورزشی وحرکات اصلاحی،  متخصص طب ورزشی ، مشاوره می دهد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان با اشاره به آماده سازی زیرساخت های لازم گفت: یکی از مهمترین برنامه های آتی این هیأت، راه اندازی کلینیک پزشکی ورزشی است که امیدواریم با مساعدت فدراسیون پزشکی مراحل نهایی آن انجام شود.

وی گفت: درحال حاضر کلینیک فیزیوتراپی و توانبخشی هیأت پزشکی ورزشی استان فعال می باشد که ورزشکاران جهت بازتوانی آسیب های ورزشی می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

دکترحسین جمالیزاده ضمن تشکر ویژه از دکترغلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی  گفت : از تمامی همکاران وی بخصوص دکتر سید اشکان اردیبهشت تقدیر و تشکر می کنم.

وی ضمن تقدیر از زحمات میثم پاریزی مدیرکل ورزش وجوانان استان افزود: از همکارانم در هیأت پزشکی ورزشی که همیشه و درهمه حال آماده ارائه خدمات به ورزشکاران هستند،و همچنین از هیأتهای پزشکی ورزشی و روسای ادارات  ورزش  و جوانان شهرستانها نیز تشکر و قدردانی میکنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.