سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

مجمع عمومی سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان مازندران

گزارش تصویری :مجمع عمومی سالیانه هیات پزشکی ورزشی مازندران /اردیبهشت 1400

مجمع عمومی سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان با حضور دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی رئیس هیات پزشکی ورزشی، حسین بریمانی معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان و اعضای مجمع با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت وبینار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی مازندران ، صبح امروز مجمع عمومی سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان مازندران  با حضور دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی رئیس هیات پزشکی ورزشی، حسین بریمانی معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان و اعضای مجمع با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت وبینار برگزار شد.

در این جلسه دکتر فرزاد گوهردهی رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ و برنامه های سال ۱۴۰۰ در هیات پرداخت که تمامی موارد با رای اعضای مجمع تائید شد.

دکتر نوروزی در این مجمع با تقدیر از برنامه ریزی های خوب هیات پزشکی ورزشی مازندران گفت : شرایط ورزش کشور بدلیل شیوع کرونا مناسب نیست اما فدراسیون پزشکی ورزشی همه تلاش خود را برای کمک به ورزش انجام خواهد داد و در حقیقت خود را پشتیبان ورزش کشور می دانیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان داشت؛ آسیب پذیرترین جای ورزش در وقوع پاندمی کرونا، باشگاه ها بودند و حتی به وزارت بهداشت نیز پیشنهاد داده شد که باشگاه های ورزشی را گروه دوم قرار دهند تا شاهد کاهش آسیب در این حوزه باشیم.

وی با تشکر از استاندار مازندران به جهت حمایت های ویژه از ورزش گفت : سال گذشته هیات پزشکی ورزشی مازندران خوش درخشید، رتبه برتر کشور را کسب کرد و در مسیر ارائه خدمت سربلند بود.

دکتر حسن رنگرز ، نیز در این مجمع با تشکر از تلاش های دکتر فرزاد گوهردهی در حوزه ورزش و مدیریت بهزیستی استان و همچنین خدمات ارزنده کارکنان و مدیران هیات پزشکی ورزشی مازندران اظهار داشت؛ انتخاب مازندران بعنوان هیات پزشکی ورزشی برتر کشور ماحصل تدابیر ویژه مدیریت و تلاش مجموعه این هیات است .

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با مهم و جدی دانستن مسئولیت های هیات پزشکی ورزشی بیان داشت؛ بیش از دو هزار باشگاه ورزشی خصوصی داریم که متاسفانه در شیوع کرونا و تعطیلی ها، آسیب دیدند که نیازمند حمایت ها و نگاه ویژه هستند.

وی با تاکید براینکه در سال المپیک هستیم و اولویت اصلی ورزش نیز همین موضوع است افزود؛ کمک های هیات پزشکی ورزشی در کسب نتایج و افتخارات مهم و تعیین کننده خواهد بود.

رنگرز در بخش دیگر از صحبت هایش و با توجه به خسارت های بزرگ ورزش در روزهای کرونایی، از مسئولان امر درخواست کرد؛ اماکن ورزشی را در گروه دو قرار دهند تا با آغاز بکار باشگاه های ورزشی، هم نقش محوری ورزش در سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی محقق شود و هم جلوی زیان و آسیب های بیشتر گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ضمن تقدیر از حضور بخش خصوصی برای حمایت از ورزش مازندران، خواستار هماهنگی و هم افزایی های بین بخشی برای کمک به سرمایه گذاران بخش خصوصی ورزش شد.

دکتر فرزاد گوهردهی نیز در مجمع سالانه هیات پزشکی ورزشی مازندران، ضمن ارائه گزارش سال ۱۳۹۹ و تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدای سلامت ازجمله دکتر غلامعلی معنویان رئیس فقید هیات پزشکی ورزشی میاندورود گفت : سال گذشته سال سختی برای ورزش بود اما همکارانم با تلاش مجدانه و با تکیه بر وظایف قانونی در کنار جامعه ورزش استان ایستادند و خدمات ارزنده ای ارائه دادند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران با اشاره به تعطیلی اماکن ورزشی و تاثیراتش بر ارکان ورزش استان بیان داشت؛ مجموعاً ۵۴ هزار نفر در سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که بترتیب فوتبال، ورزش همگانی، پرورش اندام و تکواندو بیشترین جامعه آماری را در میان بیمه شدگان ورزشی داشتند.

وی سمپاشی ، گندزدایی اماکن و کنترل ورزشکاران را ازجمله خدمات هیات پزشکی ورزشی در سال گذشته دانست و گفت : در مجموع ۱۹۲ ورزشکار مرد و ۳۲ ورزشکار زن مازندرانی در سال ۱۳۹۹ دچار آسیب دیدگی شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

گوهردهی برنامه های آموزشی هیات پزشکی ورزشی بر مبنای وبینار و بصورت مجازی را یکی دیگر از عرصه های خدمت رسانی همکاران این مجموعه دانست و تاکید کرد؛ در سال ۱۴۰۰ ، سلامت همگانی ، سلامت ورزشکاران و مقابله با ویروس کویید۱۹ را در دستور کار خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.