پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

فعال شدن باشگاههای ورزشی در استان خوزستان به دو شرط

فعال شدن باشگاههای ورزشی استان خوزستان به دو شرط

رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: امکان فعال شدن بسیاری از فعالیت‌های ورزشی در خوزستان به ۲ شرط

به گزارش دفتر خوزستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر منصور روزدار در گفت و گو با ایسنا گفت: انتظار می رود اگر واکسیناسیون به صورت گسترده در کشور انجام شود و وضعیت رنگ بندی استان خوزستان هم از حالت قرمز و نارنجی خارج شود و به سمت رنگ زرد برود، شاید بتوانیم بسیاری از فعالیت های ورزشی را در استان با نظارت فعال کنیم که در این صورت برای سلامت جامعه نیز مفید خواهد بود.

منصور روزدار در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: سال ۹۹، سال پر چالشی برای ورزش کشور بود؛ شیوع بیماری کرونا و رنگ بندی کشور و استان ها سبب شد که فعالیت های ورزشی نیز بسیار محدود و گاها ممنوع شود. در این راستا نیز استان خوزستان که نسبت به سایر استان ها همواره در شرایط بدتری قرار داشت، بیشتر با تعطیلی اماکن ورزشی مواجه بود.

وی بیان کرد: با شیوع این ویروس، فدراسیون پزشکی ورزشی کشور به عنوان ستاد اصلی مبارزه با کرونا در ورزش کشور در نظر گرفته شد و به تبع آن نیز هیات های استانی به عنوان ستاد استانی مبارزه با کرونا لقب گرفتند و در این ارتباط پروتکل های متعدد فدراسیون  و وزارت بهداشت به استان ها ارجاع داده می شد و هیات پزشکی ورزشی  استان‌ها نیز بر روند رعایت پروتکل‌ها توسط سایر هیات های ورزشی نظارت داشتند.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: جلسات متعدد استانی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی و استانداری برگزار می شد که بر بحث نظارت بر اماکن ورزشی در زمان شیوع کرونا تاکید داشتند که هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان نیز با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان و اداره اماکن، بازرسی وسیعی از اماکن ورزشی داشت که ۱۷۶۳ مورد بازرسی انجام شد. از جمله این بازرسی‌ها، تعداد ۸۰۱ مورد بازرسی اولیه، ۱۸۲ مورد بازرسی ثانویه، ۶۶ مورد بازرسی ادواری و ۶۷۴ مورد هم در موارد خاص بود که مطابق قوانین نیز باشگاه های متخلف برخورد و در صورت استمرار حتی حکم پلمب آن ها صادر می شد.

وی افزود: باتو جه به شرایط کرونا آمار ورزشکاران در سال ۹۹ نیز بسیار پایین آمده بود و در سطح یک سوم آمار طبیعی ورزشکاران در استان بود. ما حدود ۶۴ هزار و ۳۲۳ نفر ورزشکار سازمان یافته در سال ۹۹ داشتیم که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۸ مورد آن خانم  و ۴۷ هزار و ۲۴۵ مورد آن آقا بودند و آمار موید محدود شدن فعالیت ورزشی است. البته باوجود این که برگزاری مسابقات در سال ۹۹ محدود شده بود اما در استان خوزستان، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ ساعت پوشش مسابقات ورزشی داشتیم.

روزدار گفت: هیات پزشکی وزرشی در بحث اطلاع رسانی برای مبارزه با کرونا کارهای آموزشی خوبی انجام داد که سبب آگاه سازی ورزشکاران و رعایت پروتکل ها در زمینه پیشگیری بود. ضمن این که بر خلاف سایر هیات ها که در شرایط خاص تعطیل بودند، هیات پزشکی ورزشی استان در تمام دوران کرونا فعالیت خود را ادامه داد و گاها فعالیت مان در بحث پیشگیری و نظارت گسترده تر از قبل هم شد. ما حتی اقدام به توزیع تجهیزات پزشکی به جامعه ورزش استان هم داشتیم.

وی عنوان کرد: همچنین باتوجه به شرایطی که در سال ۱۴۰۰ از بابت کرونا حاکم است و وضعیت هنوز مطابق سال قبل است، انتظار می رود اگر واکسیناسیون به صورت گسترده در کشور انجام شود و وضعیت رنگ بندی استان خوزستان هم از حالت قرمز و نارنجی خارج شود و به سمت رنگ زرد برود، شاید بتوانیم بسیاری از فعالیت های ورزشی را در استان با نظارت فعال کنیم که در این صورت برای سلامت جامعه نیز مفید خواهد بود.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال قبل کلیه فعالیت هایی که هیات در بحث پیشگیری، نظارت بر باشگاه ها و توزیع تجهیزات ورزشی داشت را ادامه می دهد تا باری از دوش مردم کم کنیم.  همچنین باتوجه به شرایط موجود در استان، همچنان فعالیت ورزشی در سطح باشگاه ها، سالن ها و محیط های بسته ممنوع است و مردم می توانند از محیط های باز برای ورزش استفاده کنند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.