چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

دکتر اردیبهشت در مجمع عمومی هیأت پزشکی ورزشی کرمان؛

طرح باشگاه های ایمن به زودی اجرایی می شود

مجمع سالیانه هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان

مجمع عمومی سالیانه هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان به ریاست دکتر سیداشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضور مرادی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی در این مجمع گفت: با توجه به وسعت و پهناور بودن استان کرمان، هیأت پزشکی ورزشی کرمان وظیفه و مسئولیت سخت تری دارد و رضایتمندی اداره کل ورزش و جوانان کرمان از این هیأت نشان از موفق بودن هیأت پزشکی ورزشی کرمان در این زمینه است.

دکتر اردیبهشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی از ابتدای کرونا با تشکیل ستاد مقابله با کرونا در ورزش با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان و تشکیل بیش از ۴۶ جلسه و ارائه راهکارهای و پروتکل های بهداشتی مناسب باعث بازگشایی مجدد باشگاه ها و شروع فعالیت های ورزشی شد.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه ها و اماکن ورزشی از مهم ترین نهادهایی بوده اند که در کرونا دچار آسیب فراوان شده اند از ارائه طرح باشگاه های ایمن از سوی فدراسیون پزشکی  و ستاد مقابله با کرونا در ورزش به وزارت بهداشت خبر داد و افزود:  فدراسیون پزشکی ورزشی جهت آینده نگری و پیش بینی مواردی همچون شیوع کرونا، دستورالعمل باشگاه های ایمن را تهیه کرده که بر اساس این دستورالعمل باشگاه هایی که دارای شرایط بهداشتی مناسب باشند با دریافت تاییدیه از دانشگاه علوم پزشکی، حتی در شرایط قرمز نیز می توانند فعالیت داشته باشند.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه سلامت روانی نیز به اندازه سلامت جسم مهم است، گفت : ورزش یکی از ارکانی است که می تواند به سلامت جسم و روح کمک کند و یکی دیگر از دغدغه های فدراسیون تبیین راهکاری جهت تغییر گروه شغلی باشگاه های ورزشی در دوران کروناست.

دکتر اردیبهشت افزود: یکی از مهمترین اهداف فدراسیون پزشکی ورزشی تمرکز زدایی و یکسان سازی و ارائه خدمات مناسب به ورزشکاران و نظم و انضباط کاری در هیأت های پزشکی ورزشی است.

وی همچنین با اشاره به رقابت های المپیک، تاکید کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی وظیفه مهمی در خصوص سلامت ورزشکاران المپیکی دارد و در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

در این نشست علی مرادی معاون امورتوسعه اداره کل ورزش و جوانان استان، تعامل و همکاری هیأت پزشکی ورزشی استان در بحث نظارت بر باشگاه ها و اماکن ورزشی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار مهم دانست و افزود: با همکاری هیأت پزشکی ورزشی کمترین آسیب در خصوص کرونا را در باشگاه ها داشته ایم .

همچنین وی از همکاری کمیته پوشش مسابقات این هیأت در پوشش اردوهای تیم های ملی هندبال – بدمینتون و کشتی قدردانی کرد.

در ادامه دکتر حسین جمالیزاده رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان گزارش عملکرد سال های ۹۸ و۹۹ این هیأت را ارائه کرد و گفت: این هیأت در حال آماده کردن زیر ساخت های مناسب جهت ساخت کلینیک پزشکی ورزشی در جنوبشرق کشور است.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته های این هیأت، افزود: هیأت پزشکی ورزشی استان سعی کرده با فعال نمودن کمیته های مختلف، در بحث درآمدزایی، وابستگی کمتری به حق عضویت صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی داشته باشد.

علی موحدنیا خزانه دار هیأت پزشکی ورزشی استان نیز گزارش مالی و صورت ریز اقدامات مالی این هیأت را ارائه کرد.

در مجمع عمومی سالیانه هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان، اعضای مجمع، معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان و حسابرس هیأت پزشکی ورزشی استان حضور داشتند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.