چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

چهل و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش برگزار شد

جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش

چهل و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضور دیگر اعضا برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر نوروزی در این جلسه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای مقابله با کرونا در ورزش و تمجید مجموعه فعالیت های انجام شده در این خصوص، گفت: امیدواریم همزمان با اقداماتی که با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت انجام می شود، عزیزان همکار در بخش های مختلف ورزش، ورزشکاران، مربیان و به طورکلی تمام اعضای جامعه ورزشی کشور همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند و عنایت لازم را هم نسبت به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد مقابله با کرونا در ورزش داشته باشند.

در ادامه این جلسه دکتر سید اشکان اردیبهشت، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گزارشی از مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسه قبلی ستاد ارائه کرد و گفت: پیرو نشست کارشناسی که در محل وزارت بهداشت و با حضور مهندس فرهادی برگزار شد دستورالعمل باشگاه های ایمن و همچنین موضوع بازنگری در رشته های مختلف ورزشی در گروه بندی مشاغل وزارت بهداشت جمع بندی لازم صورت گرفت و پس از تایید دکتر رئیسی معاون وزارت بهداشت و تایید و ابلاغ دکتر علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان این مهم عملیاتی می شود.

وی گفت:دستورالعمل باشگاه های ایمن قرار است پس از تایید معاونت محترم وزارت بهداشت، از طریق این وزارتخانه به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز ابلاغ شود.

دکتر اردیبهشت تصریح کرد: بدون تردید باشگاهداران عزیز ما می توانند با فراهم کردن شرایط و استانداردهای باشگاه های ایمن و به طور کلی رعایت دستورالعملی که به همین منظور تهیه و تدوین شده است، از شرایط کنونی و دغدغه هایی که از نقطه نظر اقتصادی برای آنها پیش آمده است، خارج شوند.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین از  تشدید نظارت افسران کنترل سلامت به همین منظور خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته و همراهی جامعه ورزش کمترین میزان ابتلا به این بیماری را در ورزش کشور شاهد باشیم.

در این جلسه که دکتر رضایی از وزارت بهداشت، دکتر ماهر از ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، آقای ملاجعفری معاون اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، زارعیان نماینده وزارت بهداشت در امور باشگاه ها و دیگر اعضای ستاد حضور داشتند در خصوص مباحثی نظیر غربالگری کرونا، بازنگری در تب سنجی ها،   واکسیناسیون ورزشکاران ملی پوش، ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی پس از واکسیناسیون و دیگر مباحث تخصصی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.