دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

/گزارش کامل مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی/

تمجید دکتر علی نژاد از عملکرد فدراسیون/ قدردانی دکتر نوروزی از تمام همکاران ستادی و استانی/ تعیین تعرفه خدمات درمانی ، تصویب گزارش مالی،گزارش بازرس،عملکرد سال ۹۹ و تقویم ۱۴۰۰

مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون پزشکی ورزشی به ریاست دکتر مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دیگر اعضای مجمع به صورت وبینار در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. 
گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، از این مجمع در پی می آید:
در ابتدای مجمع دکتر سید اشکان اردیبهشت، دبیر مجمع با اشاره به اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی و نمایش گوشه ای از این تلاش ها در کلیپ پخش شده، ابراز امیدواری کرد فدراسیون پزشکی ورزشی با صلابت دوچندان به ارائه خدمات و حرکت در چهارچوب برنامه راهبردی تدوین شده اخیر گام بردارد.
دکتر علی نژاد:
فدراسیون پزشکی ورزشی بیش از هر زمان دیگری دیده شد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ، عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی در دور دوران کرونا را ستود.
 دکتر مهدی علی‌نژاد اظهار داشت: عزیزان ما در فدراسیون به صورت عمومی و اختصاصی فعالیت‌های زیادی داشتند. جامعه پزشکی ورزشی کار بسیار بزرگی انجام داد. ما خیلی زود با همکاری فدراسیون‌ها اردوهای ملی را آغاز کردیم و فکر می‌کنم در این ایام قدر فدراسیون پزشکی بیشتر دانسته شد.
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: اگر فدراسیون پزشکی را نداشتیم در ایام کرونا قطعا زمین‌گیر می‌شدیم. سال ۹۹ سال سختی بود و امیدوارم امسال با واکسیناسیون کلی، سال خوبی برای ما باشد.
وی افزود: در حوزه المپیک هم خدمات خوبی داده شد و بحث دوپینگ فعالانه پیگیری می شد. ما بحث دوپینگ را جدی گرفتیم و نمی‌خواستیم با وضعیت تحریم موضوع دوپینگ زمین بماند.
دکتر علی‌نژاد درباره دوپینگ ۲ ورزشکار، عنوان کرد: فردی که در تکواندو هست و دوپینگ کرده در کاروان المپیک نبوده است. در کاراته یک نمونه مثبت داشتیم با وجود تاکیداتی که شده تا دارو مصرف نکند با نظر پزشک خانوادگی خود دارو مصرف کرده است. این ورزشکار قبلا سهمیه گرفته بود و نیازی به دوپینگ نداشت. فدراسیون کاراته به جریمه و محرومیت ورزشکار مربوطه اعتراضی داشته است.
وی یادآور شد: مدیران عامل استقلال و پرسپولیس هم که در مجمع حضور دارند، به واقع اگر تلاش فدراسیون پزشکی ورزشی نبود ما امروز شاهد شور و نشاط فوتبال در جامعه و در دوران کرونا نبودیم.
دکتر نوروزی عملکرد سال ۹۹ فدراسیون پزشکی ورزشی را تشریح کرد
دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در جریان مجمع عمومی و سالیانه این فدراسیون به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ مجموعه پزشکی ورزشی کشور پرداخت.
 وی  اعلام کرد: در سال گذشته با همت تمام مدیران و کارکنان ستادی و استانی و به رغم کاهش شدید منابع مالی خدمات قابل توجهی ارائه شد.
فعالیت گسترده ستاد مقابله با کرونا در ورزش از جمله تشکیل گروه افسران سلامت و تدوین پروتکل های بهداشتی،۵۱ هزار ساعت پوشش پزشکی مسابقات بین المللی و اردوهای ملی،۳۰ هزار بازرسی از اماکن ورزشی، ارائه خدمات درمانی به ۳۳ هزار نفر، آموزش ۱۰ هزار نفر، خدمات فیزیوتراپی و مبارزه با دوپینگ از جمله سرفصل هایی بود که دکتر نوروزی آنها را برشمرد.
وی گفت: همه این ها در حالی بود که شمار ورزشکاران سازمان یافته از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر در سال ۹۹ کاهش یافت.
۴۰ هزار تومان تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی 
در این مجمع پس از پس ارائه گزارش مالی سال ۹۹ و  بحث و تبادل نظر، تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی مبلغ ۴۰ هزار تومان تعیین شد .
دکتر علی‌نژاد در این خصوص تصریح کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی فدراسیون خدمت‌رسانی به جامعه ورزش کشور است و هدف این فدراسیون به هیچ عنوان درآمدزایی نیست لیکن با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده و کاهش شدید درآمدهای این فدراسیون، با هدف ارتقاء سطح خدمات این فدراسیون به جامعه ورزش، تعرفه کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی از ۳۰ به ۴۰ هزار تومان افزایش یافت .
 بر اساس این گزارش،به این ترتیب پس از فراهم آمدن زیرساخت‌های فنی، مصوبه مذکور قابل اجراست .
همچنین در خصوص افزایش تعرفه ارائه خدمات به ورزشکاران نیز متعاقباً تصمیم‌گیری خواهد شد.
دیگر مصوبات مجمع
  پس از ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ فدراسیون توسط دکتر نوروزی و همچنین ارائه تقویم عملیاتی سال ۱۴۰۰ فدراسیون، این دو مورد به تصویب اعضای مجمع رسید
ضمن اینکه سعید غلامی خزانه دار و مدیر امور مالی فدراسیون گزارش مبسوط عملکرد مالی سال ۱۳۹۹ را ارائه کرد و به تصویب مجمع رسید.
حمید هرمزی بازرس مجمع نیز گزارش بازرسی سال ۹۹ را ارائه کرد و این مهم نیز به تصویب مجمع رسید.
//////
این مجمع با استقبال قابل توجه همکاران رسانه ای مواجه شد و به همین مناسبت روابط عمومی فدراسیون از تلاش و زحمات همه عزیزان کمال تشکر را دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.