چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در اردبیل برگزار شد؛

برگزاری نشست تخصصی کارگاه آموزشی روانشناسی در سالن ورزشی حجاب شهرستان گرمی

کارگاه روانشناسی

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، نشست تخصصی کارگاه آموزشی روانشناسی قبل، حین و بعد از مسابقات ورزشی در محل سالن ورزشی حجاب شهرستان گرمی با تدریس محمد بخشی مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش دفتر اردبیل پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر نشست تخصصی کارگاه آموزشی روانشناسی قبل، حین و بعد از مسابقات ورزشی در محل سالن ورزشی حجاب شهرستان گرمی با تدریس محمد بخشی مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل برگزار شد.
محمدبخشی  در این نشست ضمن اشاره به این که روانشناسی در سه شاخه عمومی، ورزشی و بالینی تعریف می شود، گفت: یک ورزشکار برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مسابقات در کنار فیزیک مناسب و سلامت بدنی به سلامت روانی و آرامش نیاز دارد که این راهبرد مهم از طریق روانشناسی ورزشی محقق می شود. وی ادامه داد: هدف از انجام ورزش ایجاد آرامش است نه آن که مسابقات موجب اضطراب و تنش شود و راهکار مقابله با فشارهای روانی، استفاده از تکنیک های روانشناسی ورزشی است .
او  ادامه داد: روانشناسی ورزشی با مداخله در عوامل تنش، اضطراب و استرس و تقویت خودباوری و خودآگاهی موجب دستیابی به نتیجه مطلوب در رقابت های ورزشی می شود .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.