چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

موج پنجم کرونا اماکن ورزشی در شیراز را تعطیل کرد

سالاری

با شیوع موج پنجم کرونا و قرمز شدن وضعیت شیراز، فعالیت تمام اماکن ورزشی در این شهر به مدت 10 روزتعطیل است.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، معاون توسعه امور ورزش استان فارس گفت: با توجه به موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز شیراز و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تمام اماکن و رقابت‌های ورزشی بجز رشته‌های ورزشی گروه یک در شیراز و شهرستان‌ها با وضعیت قرمز به دستور ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا به مدت 10 روز تعطیل است.

محسن سالاری اظهارداشت: این تعطیلی تا پایان وضعیت قرمز در کلان شهر شیراز و دیگر شهرستان‌ها ادامه دارد و فعالیت اماکن ورزشی خصوصی و دولتی ممنوع است و فعالیت دیگر شهرستان‌ها با توجه به وضعیت زرد و نارنجی بر اساس دستور العمل‌های ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: رشته‌های گروه یک می‌توانند حتی در وضعیت قرمز هم فعالیت کنند.

رشته‌های ورزشی گروه یک شامل:  رشته های روباز و انفرادی مانند تنیس، تیراندازی اهداف پروازی فضای باز، تیروکمان، چوگان، دو و میدانی، سوارکاری، قایقرانی، گلف، کوهنوردی، دوچرخه سواری و استخر روباز است.

معاون توسعه امور ورزش استان فارس گفت: جامعه ورزش از زمان آغاز شیوع کرونا بیشترین همکاری را داشته اند و با وجود ضرر و زیان باشگاه‌های خصوصی، اما در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگام بوده اند و حتی برخی باشگاه‌ها پیش از اعلام رسمی تعطیلی به صورت خودجوش باشگاه‌های خود را تعطیل کردند.

سالاری ادامه داد: مسئولیت نظارت کامل بر حسن اجرای مصوبه ستاد کرونا با توجه به رنگ بندی اعلام شده در تمام شهرستان‌های استان فارس به عهده اداره ورزش و جوانان شهرستان می‌باشد و این تصمیم با توجه به موج پنجم کرونا و قرمز شدن وضعیت شیراز برای حفاظت از سلامتی و جان همدیگر و رعایت دستورات ستاد ملی کرونا گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.