شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

هزار و ۱۰۰ بازرسی از باشگاه‌های ورزشی خراسان‌ رضوی انجام شد

خراسان رضوی

رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان‌ رضوی گفت: با توجه به ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های ستاد ملی کرونا، هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی استان از ابتدای سال تاکنون انجام شده‌ است.

دکتر رضا گلدوزیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۰ درصد از این بازرسی‌ها مربوط به کلان‌شهر مشهد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از این بازدیدها، به دلیل تخلفات باشگاهها و نادیده گرفتن پروتکل ها، منجحر به صدور اخطار شده است.
گلدوزیان اضافه کرد: بازرسی از باشگاه‌های ورزشی علاوه بر مشهد در ۱۶ شهرستان دیگر استان نیز در حال انجام است و گشت‌های بازرسی به مرور در سایر شهرستانها نیز فعال می‌شوند.
رییس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: با آغاز موج پنجم کرونا، فعالیت‌های ورزشی بر اساس رشته‌های ورزشی دسته‌بندی شد که بر این اساس فعالیت در برخی رشته‌ها مجاز و در برخی غیرمجاز اعلام شده است.
گلدوزیان تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌های ورزشی پذیرفتنی نیست و صدور اخطار و اقدام به پلمب مجموعه‌های متخلف را در پی دارد.
طبق اعلام اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌ رضوی، به واسطه قرمز شدن برخی وضعیت کرونایی شهرستان های استان از جمله مشهد، باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده اند.
طبق دستورالعمل ستاد کرونا و دسته بندی تعیین شده برای فعالیتهای صنفی و فرهنگی و اجتماعی، انجام همه فعالیتهای ورزشی، به جز ورزش های کم برخورد در فضای باز مانند تنیس، والیبال ساحلی، دوچرخه سواری و نظایر آن، در مناطق قرمز کرونایی ممنوع است.
بر این اساس برگزاری تمرینات و مسابقات فوتبال با وجود اینکه در فضای باز و زمین چمن انجام می شود به دلیل این که این رشته ورزشی پربرخورد محسوب می شود، ممنوع است.
هزار و ۵۰۰ مکان و باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی در شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد مجوز فعالیت دارند که دوسوم این تعداد را باشگاه های بدن‌سازی و پرورش اندام تشکیل می‌دهند.

تا پایان هفته گذشته شهرستان های مشهد، قوچان، بینالود (طرقبه و شاندیز)، سبزوار، کاشمر، گناباد، سرخس، درگز گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده بودند.  

لینک خبر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.