شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

فروغی: حتی وزن مدال طلا را هم می‌دانستم!

فروغی

اولین طلایی کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: عکس مدال طلای المپیک را به عنوان پروفایلم قرار داده بودم و حتی می دانم وزن آن چقدر است و در نهایت هم به این مدال رسیدم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جواد فروغی پس از کسب مدال طلا المپیک توکیو، بیان کرد: در ابتدا از همه تشکر می‌ کنم، این مدال به خاطر لطف خدا است، دوم هم لطف خدا است و سوم هم لطف او است. خانواده من و خودم خیلی وقت گذاشتیم و علی رغم شرایطی که کرونا بر ورزش کشور به ویژه تیراندازی وارد کرده بود و بسیاری از مراکز تعطیل شده بود و نمی توانستیم تمرین کنیم، تمرینات را به صورت خشک در منزل انجام دادم.

او ادامه داد: بعد از آن در چند مسابقه آنلاین در قزاقستان و مصر شرکت کردیم و توانستیم آمادگی خود را حفظ کنیم و در سطحی که برای مسابقات بین المللی نیاز بود، نگه داریم. در مسابقات هند و قهرمانی اروپا و جام جهانی کرواسی شرکت کردیم و همه این موارد کمک کرد که به هدفی که از پیش تعیین کره بودیم برسیم و خدا را شکر منجر به بهترین نتیجه شد.

او درمورد پیش‌بینی کسب مدال طلا گفت: من عکس مدال طلا را پروفایل خودم قرار داده بودم و حتی ساخت مدال را با دقت نگام می کنم و می دانم که حتی وزن آن 538 گرم و جنس آن از نقره با روکش طلا است و در نهایت هم به آن رسیدم.

فروغی در مورد آرامش خود در مرحله فینال تاکید کرد: مرحله مقدماتی را با آرامش شروع کردم اما در راند پنجم نمره‌ام کاهش پیدا کرد و استرس شدیدی پیدا کردم. واقعا خدا در مرحله فینال به من آرامش داد. وقتی هم که با نفرات قبلی اختلاف امتیاز پیدا کردم آرامشم بیشتر شد. البته ناگفته نماند که درصدی از این آرام بودن هم به شخصیت خودم بر می گردد.

اولین مدال آور المپیک ایران گفت: من از نوجوانی مشکل دریچه میترال دارم و این مسئله باعث می‌شود برخی از اوقات روز تپش قلب داشته باشم به همین خاطر به هر رشته ورزشی فکر می کردم که شرکت کنم اما اصلا این تصور را نداشتم در رشته‌ای مثل تیراندازی که نیاز به ثبات دست دارد، فعالیت کنم و مدال المپیک بگیرم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.