شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

دکتر اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا تشریح کرد؛

آخرین وضعیت تست کرونا و تست دوپینگ ورزشکاران ایرانی در المپیک توکیو

اشکان اردیبهشت

سرپرست گروه نخست اعزامی پزشکی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ‌ آخرین وضعیت تست کرونا، آسیب دیدگی و تست دوپینگ ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک را تشریح کرد.

سید اشکان اردیبهشت، سرپرست گروه نخست اعزامی پزشکی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امور مربوط به انجام تست کرونا از ورزشکاران، از سوی ژاپنی ها در ابتدای حضور در توکیو، از نظم کافی برخوردار نبود، ‌بیان کرد: کاروان ایران از زمان حضور خود در توکیو به صورت منظم تست های کرونا را انجام داده است و در حال حاضر به صورت روزانه تمامی اعضای کاروان اعزامی به المپیک اعم از ورزشکاران و کادر فنی تست کرونا می دهند و نرم افزاری طراحی شده که صبح روز پاسخ تست های کرونا را به کادر پزشکی کاروان ها و به صورت مخصوص افسر رابط کووید۱۹، ‌ اعلام می کند.

وی ادامه داد: تا کنون تمامی کاروان اعزامی ایران در سلامت کامل هستند و هیچ یک از تست های کرونا مثبت اعلام نشده است.

سرپرست گروه نخست اعزامی پزشکی به المپیک توکیو ۲۰۲۰، ‌ در مورد خدمات پزشکی ارائه شده به ورزشکاران اعزامی ایران به توکیو، ‌ اظهار کرد: خوشبختانه آسیب جدی و جدیدی برای ورزشکاران ایرانی تا کنون ایجاد نشده است، ‌ هرچند آسیب دیدگی هایی از قبل با آن ها همراه است که در توکیو درمان آن ها دنبال دنبال می‌شود.

اردیبهشت با بیان اینکه نازنین ملایی نیز دارای آسیب جدی نیست و خوشبختانه توانستیم آسیب دیدگی وی را برطرف کنیم، گفت: در حال حاضر تمهیدات تست های کرونا برای گروه هایی که قرار است به کشور بازگردند در دستور کار قرار دارد.

وی در رابطه با مقوله دوپینگ ورزشکاران اعزامی به المپیک توکیو نیز، عنوان کرد: در این دوره هیچ فرآیندی به صورت کاغذی نیست و همه مسائل بر اساس نرم افزارهای طراحی شده دنبال می شود که شرایط را نسبت به گذشته سخت تر کرده اما فعالیت ها در حال پیشبرد است و گزارش روزانه آسیب ها و بیماری ها نیز به صورت آنلاین است و خوشبختانه در مورد تست دوپینگ نیز تا کنون مشکلی نداشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.