یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

برنامه رقابت های نمایندگان ایران در روز چهارم

توکیو

نمایندگان ایران در چهارمین روز بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در چهاررشته به مصاف رقیبان می روند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک،  نمایندگان ایران در این روز در چهار رشته شنا، بدمینتون، بوکس و والیبال رقابت های خود را آغاز می کنند که البته زمان برگزاری رقابت های قایقرانی به دلیل شرایط جوی  تغییر کرد. در این رشته نازنین ملایی پیس تر  موفق شد به مرحله نیمه‌نهایی روئینگ صعود کند.  

چهارمین روز رقابت ها  با نخستین رویایی نماینده بدمینتون در المپیک آغاز می شود. بدمینتون ایران که پس از ۱۳ سال ناکامی در کسب سهمیه  توسط ثریا آقایی المپیکی شد. فردا ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه به وقت محلی- ۶:۵۰ دقیقه به وقت تهران در نخستین دیدار از مرحله گروهی برابر فاطیما عبدالرزاق از مالدیو به میدان می رود. بینجیائو از چین هم دیگر حریف ثریا آقایی در مسابقات المپیک محسوب می‌شود.

رویارویی بلند قامتان ایران برابر ونزوئلا

ملی پوشان والیبال در دومین دیدار خود در گوره نخست فردا- ساعت ۹:۰۰به وقت ژاپن و۴:۳۰ به وقت تهران به مصاف تیم ملی ونزوئلا می روند.  ایران روز گذشته در نخستین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف لهستان رفت و در یک دیدار حساس و نفس گیر به برتری ۳ بر ۲ رسید.

رقابت نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم بوکس ایران برابر نماینده میزبان

شاهین موسوی دومین نماینده  بوکس ایران در وزن ۷۵ کیلوگرم و در گام نخست «یوتو موری‌واکی» ۲۴ ساله از ژاپن میزبان را پیش رو دارد. این رقابت ساعت ۱۲:۳۶ دقیقه محلی / ۸:۰۶ دقیقه به وقت تهران آغاز می شود و موسوی در صورت کسب پیروزی در دومین مبارزه خود به مصاف «الکساندر کوژیناک» اوکراینی، قهرمان جهان و اروپا می‌رود.

روزگذشته دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک توکیو، در نخستین مبارزه خود (مرحله یک شانزدهم) به مصاف  محمد حاموت از مراکش رفت که با نتیجه  ۳ بر صفر به پیروزی دست یافت. این بوکسور مراکشی سابقه قهرمانی در قاره آفریقا را داشت.

بوکسور سبک وزن ایران در دور بعد باید مقابل لازارو آلوارز کوبایی که مدال طلای جهان و برنز المپیک را در کارنامه دارد  روزچهارشنبه به روی رینگ می رود.

رقابت جوانترین ورزشکار ایران در توکیو

متین بالسینی شناگر راه یافته به بازی های المپیک توکیو با جابجا کردن رکورد ملی ماده ۲۰۰ متر پروانه در مسابقات انتخابی المپیک توانست مجوز حضور در رقابت های المپیک توکیو را به عنوان تنها نماینده و جوانترین ورزشکار کشورمان در رقابت های المپیک توکیو کسب کند و به عنوان هفتمین المپین تاریخ شنای ایران شناخته شود. وی فردا ساعت ۱۹: ۱۶ به وقت محلی به آب می زند.

کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که در نهایت  با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶ مرد) راهی توکیو شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.