شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

توسط دکتر حیدریان صورت گرفت؛

تشریح عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان سمنان

تشریح عملکرد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان آمار ورزشکاران سازمان یافته در چهار ماهه نخست سال جاری را نزدیک به۱۲ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رمضان حیدریان آمار ورزشکاران سازمان یافته را تا پایان تیر ماه سال جاری ۱۱ هزار و نهصد و هفتاد و سه هزارنفر اعلام کرد که از این تعداد۵۳۵۲ نفر خانم و ۶۶۲۱  نفر را آقایان تشکیل می دهند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به دغدغه کرونا آمار ورزشکاران سازمان یافته در چهار ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته رشد ۳ برابری داشته است. لذا از آن جا که داشتن فعالیت بدنی مناسب یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از بیماری جسم و روح انسان است، می توانیم با رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی در باشگاه ها و نظارت و بازرسی دقیق بر اماکن ورزشی به فعالیت خود ادامه دهیم.

دکتر حیدریان در خصوص عملکرد کمیته خدمات درمانی گفت: در چهار ماه سال جاری ۳۶  نفر آسیب دیده تشکیل پرونده دادند که از این تعداد ۲۸ نفر ورزشکار آقا و ۸ نفر ورزشکار خانم هستند، در این میان ۸ نفر در حین تمرین و ۳ نفر در مسابقه، ۲۴ نفر به صورت برخوردی و ۱۲ نفر به صورت غیر برخوردی آسیب دیده اند. همچنین ۴ ورزشکار مصدوم مراحل درمان خود را از طریق معرفی هیات، در فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پیگیری کردند.

وی خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد با دانشگاه گرمسار و استفاده از سایت دانان جهت برگزاری دوره های آموزشی با توجه به نیازسنجی ورزشکاران از اقدامات مهم هیات پزشکی ورزشی استان در سال ۱۴۰۰ است.

دکتر حیدریان تصریح کرد: مصاحبه با خبرگزاری ایرنا، تهیه و تدوین فیلم های آموزشی، کلیپ و فتوکلیپ به مناسبت های مختلف (ماه مبارک رمضان، هفته سلامت مردان و...) انتشار مطالب علمی در سایت هیات و  فضای مجازی هیات پزشکی ورزشی استان سمنان از دیگرفعالیت های مهم هیات در ۴ ماه سالجاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.