یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

دکتر باقری مقدم خبر داد؛

درخواست برای پلمب ۴۶ باشگاه ورزشی اصفهان

دکتر باقری مقدم

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه اصفهان هنوز قرمز است طبق مصوبات قبلی ستاد کرونا باشگاه ها و فضا های ورزشی سربسته، باید تعطیل بمانند.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ورزش، در رابطه با شش روز تعطیلی سراسری در کشور اظهار کرد: شش روز به صورت خاص برای شکستن روند رو به رشد کرونا تمام اصناف و مشاغل غیر ضروری تعطیل شدند که حوضه ورزش هم از این قضیه مستثنی نبود، باتوجه به اینکه اصفهان هنوز قرمز است طبق مصوبات قبلی ستاد کرونا باشگاه ها و فضا های ورزشی بسته باید تعطیل بمانند و فقط گروه یک ورزش در فضای های باز به صورت غیر برخوردی امکان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه به باشگاه ها تذکر شفاهی، کتبی می دهیم و در آخر هم تقاضای پلمپ می کنیم، تصریح کرد: از اول سال تا حالا حدود ۴۶ باشگاه را تقاضای پلمب کردیم، اکثرا همکاری کردند و برخی هم باتوجه به دوسال شرایط سختی که داشتند و به صورت نا منظم فعالیت می کردند همکاری نکردند، اعتراضاتی دارند که درست است ولی شرایط کشور و کرونا اجازه نمی دهد فعالیت کنند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: معتقدیم ورزش نباید تعطیل شود زیرا نقش موثری در بهبود شرایط بیماران کرونایی دارد که تایید علمی شده است. اگر ورزشکار حرفه ای و غیر حرفه ای به مدت طولانی ورزش نکند دچار افت بدنی می شوند و بیماری های عروقی، قلبی و تنفسی می گیرند، یک بدن با آمادگی جسمی بالا می تواند عامل مبارزه با کرونا باشد و سخت گیری راجع به فعالیت های ورزشی باید کمتر شود.
دکترباقری مقدم در خصوص واکسیناسیون ورزشکاران و مربیان حرفه ای، خاطر نشان کرد:  واکسناسیون افراد رزومه دار ورزشی از مطالبات جامعه ورزش است که از مرکز بهداشت استان و وزارت بهداشت در خواست می کنیم یک اولویت بندی برای ورزشکاران و مربیان در نظر گرفته شود تا افراد واکسینه بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند و شاهد تعطیلی کمتری در ورزش باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.