دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

دکتر نوروزی در گفتگو با مهر:

فدراسیون پزشکی ورزشی مجوزی برای جراحی ورزشکاران در خارج از کشور صادر نخواهد کرد

نوروزی

 دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از ممنوعیت انجام عمل جراحی ورزشکاران در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص اعزام ورزشکاران برای عمل جراحی به خارج از کشور گفت: اعزام خارج از کشور ورزشکاران برای درمان و جراحی معمولاً از مسیر فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می‌شود. به طور کلی وقتی ورزشکاری با مصدومیت مواجه می‌شود، اگر شدت آسیب خیلی بالا نباشد راه درمان لازم به او اعلام شده و پزشک معتمد هم معرفی می‌شود. در عین حال همکاری‌های لازم هم انجام می‌شود تا روند درمان طی شود. در موارد حادتر اما کمیسیون پزشکی در فدراسیون تشکیل می‌شود تا پرونده ورزشکار مصدوم بررسی و با نظر متخصصان و کارشناسان مربوطه تصمیم لازم اتخاذ شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: در واقع اینجاست که در مورد جراحی ورزشکاران و محل آن، پیشنهادات بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود. تا پیش از این خیلی از ارزیابی‌ها و توصیه‌ها به جراحی خارج از کشور منجر می‌شد، اما از این پس چنین نسخه‌ای برای هیچ ورزشکاری تجویز نمی‌شود، مگر این که واقعاً چاره‌ای غیر از آن نداشته باشیم.

دکتر نوروزی با تاکید بر این که شرایط اقتصادی امروز کشور و این که نیروهای پزشکی داخلی در حد جهانی کارآمد و حرفه‌ای هستند، تصریح کرد: با این شرایط واقعاً دلیلی برای جراحی خارج از کشور وجود ندارد و به همین دلیل فدراسیون پزشکی ورزشی دیگر مجوزی برای آن صادر نخواهد کرد. در این زمینه توصیه و سفارش هیچ فرد و نهادی را هم نخواهیم پذیرفت، چون در نهایت ما در فدراسیون پزشکی ورزشی باید پاسخگوی سلامت و وضعیت پزشکی ورزشکاران باشیم.

وی تاکید کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی از این پس تنها در قبال ورزشکارانی مسئول خواهد بود که جراحی یا هر روند درمانی دیگری را در داخل کشور و با هماهنگی ما طی کرده باشند. در مورد ورزشکارانی که خارج از کشور تحت عمل جراحی قرار بگیرند، هیچ مسئولیتی را نخواهیم پذیرفت.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به تنها استثنا مدنظر قرار داده شده در این طرح اشاره کرد و گفت: بعضاً ورزشکاران دچار آسیب‌هایی می‌شوند که جراحی برای درمان آن فقط در خارج از کشور امکان پذیر است، چون امکانات داخلی پاسخگو نیست. البته احتمال این مساله هم خیلی کم است چون به خصوص در مورد نیروی انسانی، هیچ مشکل و کمبودی نداریم. در هر صورت این که از این پس با هر گونه درخواست برای جراحی خارج از کشور مخالفت می‌کنیم و به این بهانه هیچ ورزشکاری نمی‌تواند اعزام برون مرزی داشته باشد.    

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.