چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

تا پایان مردادماه صورت گرفت؛

انجام بیش از ۱۱ هزار بازرسی از باشگاه های ورزشی سراسر کشور

اشکان اردیبهشت

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در پنج ماه ابتدایی سال جاری ، ۱۱ هزار و ۵۷۰ بازرسی از باشگاه ها و اماکن ورزشی سراسر کشور توسط ناظران هیات های پزشکی ورزشی استان ها انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سید اشکان اردیبهشت، افزود: از جمله اقدامات مهم فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های تابعه استانی در دوران پاندمی کرونا، نظارت بر چگونگی فعالیت باشگاه های و اماکن ورزشی سراسر کشور است که این مهم در قالب کمیته نظارت بر سلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی در هیات های استانی در حال پیگیری است.

دکتر اردیبهشت با بیان اینکه فعالیت های این کمیته در چارچوب قوانین و مقررات انجام می شود، خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، اجرای دستورالعمل های ملی و استانی ستاد مقابله با کرونا، رعایت موازین بهداشتی، عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی و عدم  تجویز و فروش دارو و مکمل های ورزشی در سطح باشگاه ها از جمله سرفصل هایی است که در بازرسی ها مدنظر قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف پس از سپردی کردن پروسه قانونی، در نهایت از طریق ادارات کل ورزش و جوانان استان ها برخورد قانونی لازم با متخلفان انجام می شود.

دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های تابعه استانی آماده دریافت پیشنهادات و شکایات عموم ورزش دوستان هستند، گفت: در پنج ماه ابتدایی سال جاری ۶۱۸ مورد شکایت مردمی از طریق سامانه کمیته نظارت ثبت و پیگیری های لازم توسط همکارانمان در هیات های استانی به عمل آمد.

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تمام محیط ها از جمله اماکن ورزشی هرچه سریع تر شاهد قطع زنجیره انتقال کرونا در سطح کشورمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.