سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

تغذیه ورزشکاران در ایام کرونا

واکسن کرونا

ورزشکاران از ترس افزایش وزن و تعطیلی باشگاه ها هیچ وعده غذایی را حذف نکنند.

محبوبه عسکری، مسئول  کمیته  تغذیه هیات پزشکی  ورزشی شهرستان گچساران اظهار داشت: به دلیل شیوع  کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی برخی از ورزشکاران اقدام به حذف  وعده های غذایی می کنند که این کار اشتباه است و باید به جای حذف، حجم وعده های غذایی   کم شود.

این متخصص تغذیه افزود: یکی از راه هایی که باعث تقویت سیستم ایمنی در ایام کووید ۱۹ می شود فعالیت بدنی سبک، خواب منظم وکافی، تغذیه مناسب ومصرف ویتامین هاست. ویتامین های مفیدی مثل c، A، Dو E  دربالا بردن سطح ایمنی بدن بسیار مفید  هستند. این ویتامین ها حتما زیر نظر متخصص تغذیه تجویز شود چرا که استفاده بیش از حد این ویتامین ها باعث مسمومیت کبدی در افراد خواهد شد.

 این کارشناس تغذیه افزود: حذف کربوهیدرات مثل برنج و نان دربرنامه غذایی روزانه توصیه نمی شود چراکه انرژی روزانه هم افراد عادی و هم ورزشکار در درجه اول از کربوهیدرات تامین می شود و نقش مهمی را در برنامه روزانه ما تامین می کند.

 وی با بیان اهمیت ویتامین و مصرف آن برای پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا، گفت: درکشور ما کمبود ویتامین D  بالاست، مخصوصا در خانم ها، کودکان وافرادی که اضافه وزن دارند چراکه این ویتامین از ویتامین های محلول در چربی است و ممکن است مسمومیت کبدی ایجاد کند، بهتر است افراد از وضعیت ویتامین D بدن خود مطلع باشند همچنین مصرف ویتامین C  چه در زمان ورزش وچه در زمان کرونا توصیه می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.