شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

۳۹ رشته ورزشی در اصفهان مجاز به فعالیت شدند

فعالیت رشته های مجاز

اصفهان - ایرنا - سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: با تغییر وضعیت کرونایی شهرستان‌های این استان؛ ۳۹ رشته ورزشی مجاز به فعالیت شدند.

احمد باقری مقدم روز شنبه در گفت‌ وگو با ایرنا افزود: گروه دوم دسته بندی فدراسیون شامل بدنسازی و پرورش اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش‌های سه‌گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی) و قایقرانی دراگون بوت که پیش تر و در وضعیت قرمز مجاز به فعالیت نبودند اکنون می توانند فعال باشند.
وی ادامه داد: گروه اول دسته بندی شامل استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (بجز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری که در وضعیت قبلی فعال بودند نیز همچنان فعالیت خواهند داشت.
سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان تصریح کرد: رشته‌های غیر برخوردی انجمن‌های ورزشی، ورزش‌های همگانی، جانبازان و معلولان، نابینایان و ناشنوایان هم اکنون قادربه فعالیت هستند.
باقری مقدم با بیان اینکه اجازه به فعالیت نباید به معنای پایانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد گفت: باشگاه‌ها، سالن‌ها و بطور کلی مکان‌های ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد مکان‌هایی است که احتمال شیوع و واگیری این ویروس را بالا می‌برد بنابراین باید همچنان بر شیوه نامه‌های پیشگیرانه از کووید-۱۹ توجه کنیم.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار بازرسی اولیه، یک هزار و ۶۰ بازرسی گشتی (گشت زنی) ۷۰ بازرسی ثانویه در این استان از سوی تیم نظارت هیات پزشکی انجام شده است.
سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان خاطرنشان کرد: این تعداد بازرسی، ۴۵ اخطار کتبی و ۴۶ درخواست پلمب به دلیل نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و یا فعالیت در زمان اعلام تعطیلی سراسری را در پی داشت.
با عبور بیشتر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، اصفهان و بسیاری از شهرهای دیگر از امروز شنبه بیست و هفتم شهریور از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند و در وضعیت نارنجی (پر خطر) یا زرد (خطر متوسط) قرار گرفتند.
بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹ در زمان حاضر هیچ شهری در استان اصفهان در وضعیت قرمز قرار ندارد و از ۲۸ شهرستان، خور و بیابانک و بویین میاندشت در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر مناطق در وضعیت نارنجی ( پر خطر) قرار دارند.
حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت دارند. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.