دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

/فیلم/

بازتاب خبری باقی ماندن ایران در لیست کشورهای رعایت کننده کد وادا

ایران نادو

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ( وادا) ۵ سازمان بین المللی و ملی ضد دوپینگ را به دلیل عدم انطباق کامل با نظام نامه این سازمان (کد وادا) تعلیق کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، سازمان های ملی ضد دوپینگ اندونزی، کره شمالی و تایلند از جمله سازمان هایی هستند که توسط وادا تعلیق شدند. دکتر فرزاد شارکی قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(ایران نادو) در این خصوص توضیح داد: از الزامات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ رعایت دقیق تمامی استانداردهای وادا یا انطباق با کد نام دارد. تمامی اعضاء با هدف همسان سازی فعالیت های مبارزه با دوپینگ در سطح دنیا باید بر اساس استاندارد های بر گرفته از کد عمل نمایند. از این رو وادا بصورت دوره‌ ای  هر یک از سازمان های تحت نظر خود را بصورت حضوری یا غیر حضوری بازرسی می کند که به آن Audit گفته می شود.

وی ادامه داد:چنانچه سازمان مبارزه با دوپینگ نتواند خود را با استانداردها منطبق کند تا رفع اشکالات کلیه فعالیت­های مبارزه با دوپینگ آن کشور زیر نظر مستقیم وادا به شرکت های ارایه کننده خدمات ضد دوپینگ مانند ITA سپرده شده و هزینه‌های آن هم از سازمان و کشور تعلیق شده اخذ می گردد.

دکتر شارکی در خصوص بازرسی وادا از فعالیت های ایران نادو گفت: بازرسی از فعالیت ایران نادو در زمستان ۹۸ آغاز شد که با پشتیبانی و تلاش اعضای شورای مرکزی، رییس و دبیر کل ستاد ملی و  همکاران فدراسیون پزشکی ورزشی اشکالات موجود به تدریج رفع شد و ایران نادو همچنان در زمره کشورهای مراعات کننده کد وادا باقی ماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.