پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

دکتر قادری خبر داد؛

رشد ۶۴ درصدی ساماندهی ورزشکاران در کرمانشاه

ورزش

دکتر امید قادری؛ رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه از افزایش ۶۴.۸ درصدی بیمه شده‌های ورزشی در استان نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: فوتبال، والیبال و کاراته با بیشترین ورزشکاران بیمه شده بیشتر مورد علاقه مردم کرمانشاه هستند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر امید قادری به مناسبت هفته تربیت بدنی، به ارائه گزارشی از وضعیت ورزشکاران سازمان یافته کرمانشاه طی امسال پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا به امروز جمعا ۳۴ هزار و ۵۴۲ نفر ورزشکار در استان کرمانشاه بیمه ورزشی گرفته اند.

وی افزود: از این تعداد یازده هزار و ۶۲۵ نفر زن و ۲۲ هزار و ۹۱۷ نفر مرد بوده اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با بیان اینکه این آمار به نسبت مشابه سال گذشته افزایش ۶۴.۸ درصدی دارد، اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل جمعا ۱۲ هزار و ۱۵۲ ورزشکار بیمه شده داشتیم.

قادری یادآور شد: تعداد ورزشکاران بیمه شده استان به دلیل واکسیناسیون گسترده علیه بیماری کرونا و کاهش محدودیت های ورزشی در سال جاری افزایش یافته است.  

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در شهرستان کرمانشاه زندگی می کنند، بنابراین این شهرستان همواره بالاترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را بین شهرستان های استان دارد.

به گفته این مسئول، تعداد کل بیمه شده های ورزشی در شهرستان کرمانشاه ۲۱ هزار و ۷۸۱ نفر است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۷۹۱۰ نفر بوده است.

قادری گفت: شهرستان های اسلام آبادغرب با ۱۷۰۰ نفر، جوانرود با ۱۵۶۹ نفر و کنگاور با ۱۲۴۰ نفر، پس از کرمانشاه بالاترین ترین آمار ورزشکاران بیمه شده ورزشی را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی در خصوص رشته های محبوب بین مردم کرمانشاه طی سال جاری هم گفت: رشته فوتبال کماکان بالاترین بیمه شده ها را بین رشته های ورزشی کرمانشاه دارد، بگونه ای که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۴۵۴ نفر در این رشته بیمه ورزشی گرفته اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه یادآورشد: بعد از فوتبال، والیبال با ۲۸۸۳ نفر و کاراته با ۲۵۸۱ نفر، دیگر رشته های مورد علاقه مردم کرمانشاه هستند، این درحالی است که طی سال گذشته فوتبال، کوهنوردی و ورزش همگانی بیشترین بیمه شده های ورزشی را در استان داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.