شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

رییس هیات پزشکی ورزشی زنجان: هیات پزشکی ورزشی در دل مجموعه ورزشی انقلاب قرار گرفت

نشست خبری ریاست هیات زنجان دکتر دهنایی

هیات پزشکی ورزشی در دل مجموعه ورزشی انقلاب قرار گرفت رییس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: هیات پزشکی ورزشی باید در دل ورزش باشد تا ورزشکاران بتوانند از خدماتی که هیات ارایه میدهد در کوتاهترین زمان بهرمند شوند،انتقال هیات به مجموعه انقلاب این ارتباط تنگاتنگ ما باورزشکاران رافراهم خواهد کرد .

به گزارش دفتر زنجان؛پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، نشست خبری دکترصدیقه دهنایی رییس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان صبح امروز باحضور اصحاب رسانه در دفتر جدید هیات واقع در مجموعه۶۰۰۰ نفری انقلاب برگزار شد.

صدیقه دهنایی با اشاره به تاثیرپذیری این هیات از تعطیلی‌ اجباری اماکن ورزشی به علت شیوع کروناویروس اظهار کرد: در ۲ سال اخیر میزان فعالیت‌های ورزشی به حداقل‌ترین میزان خود رسید،در این مدت تعداد بیمه ورزشی کاهش چشمگیری داشت تا جایی که دست به تعدیل نیرو زده اما خوشبختانه در سال جاری و با صدور مجوز فعالیت باشگاه‌ها و سایر اماکن ورزشی توانستیم وضعیت را احیا کرده و در حوزه قهرمانی و فرهنگی فعالیت‌های خود را از سر بگیریم.

دهنایی از خدمات هیات در حوزه های درمانی، روانشناسی، مشاوره تغذیه ، ورزش و حرکات اصلاحی وغیره خبر دادو گفت: در تلاش هستیم تا باحمایت های مرکز، زنجان به قطب حرکات اصلاحی کشورتبدیل شود.

وی پوشش مسابقات ورزشی در هفت ماهه امسال در بخش آقایان را ۲۷۳ ساعت  و خانم‌ها ۷۸ ساعت اعلام کرد و گفت: یکی از این مسابقات خطرناک موی‌تای بود که کادر هیات با وجود محدودیت تجهیزات تلاش کردند بهترین خدمات را ارائه کنند.

در ادامه دهنایی به کمبود تجهیزات از جمله فیزیوتراپ و آمبولانس اشاره کرد وافزود: کمبود فیزیوتراپ یکی از مشکلاتی است که کل کشور با آن مواجه است، پیگیری‌های متعددی برای حضور کارشناس مربوطه در کلینیک کرده‌ایم اما با توجه به مشکلات مالی هیات و از سویی انتظار بالای فیزیوتراپ‌ها نتوانسته‌ایم در جذب کارشناس مربوطه موفق باشیم. 

وی با عنوان این مطلب که کلینیک فقط به معنی بودن فیزیوتراپی نیست و ما باید برای موفقیت بر روی چیزهایی که داریم متمرکز شویم گفت: در کلینیک خدماتی نظیر ماساژ و سایر فعالیت ورزشی به بهترین نحو به مراجعان ارائه می‌شود که توجه به هر کدام ازاینها می تواند باعث رسیدن هیات به اهدافش  شود. 

دهنایی در بخش دیگری از اظهارات خود نبود آمبولانس را ازدیگر مشکلات  هیات دانست و افزود: در مسابقات کشوری موی‌تای که به میزبانی زنجان برگزار می‌شد ۱۲۴ ساعت تنش برای امدادگران و اعضای کادر هیات پزشکی ورزشی استان زنجان وجود داشت که با آمبولانس هیات ممکن نبود بنابراین در مسابقات از آمبولانس‌های اورژانس استفاده می کنیم  هیات پزشکی ورزشی استان با آمبولانسی که در اختیار دارد نمی‌تواند هیچ مسوولیتی در رابطه با حوادث غیرقابل پیش‌بینی نظیر ضربه مغزی را قبول کند! امیدواریم ارگان‌های دولتی نسبت به تامین این تجهیزات همکاری کنند.

این مسوول در مورد تعداد ورزشکاران فوتی ناشی از حوادث ورزشی عنون کرد: متاسفانه قبل از کرونا، در سال 97، حدود 3 ورزشکار فوتی به ثبت رسیده است.

دهنایی در بخش دیگری از اظهارات خود به تعداد بیمه‌های ورزشی استان اشاره کرد و افزود: در هفت ماه نخست امسال تعداد ورزشکاران بیمه شده ورزشی به ۲۵ هزار نفر رسید و انتظار می رود تا آخر سالجاری تعداد بیمه شدگان به حد نصاب برسد .  

دهنایی سقف خدمات بیمه‌ای برای هر فرد را ۱۷ میلیون تومان و هزینه صدور بیمه ورزشی را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ورزش وفعالیت‌های مربوط به آن گاهی با حوادث و آسیب‌هایی برای اهالی ورزش به خصوص ورزشکاران همراه بوده و برای آنان خسارت‌هایی نیز به وجود آورده است، بیمه ورزشی به عنوان یکی ازراه‌های پیش‌گیری و جبران خسارت حوادث و آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های ورزشی بوده و می‌تواند کمک شایانی به رشد ورزش کشورداشته باشد.

دهنایی با تاکید بر اینکه هیات به هیچ عنوان هزینه مکمل‌های ورزشی را پرداخت نکرده و فقط هزینه دارو و خدمات مربوطه را متقبل می‌شود، در رابطه با امکان بهره‌گیری ورزشکار آسیب‌دیده از خدمات پزشکان خارج از استان از جمله تهران گفت: در زنجان پزشکان متخصص خوبی داریم اما اگر ورزشکاری علاقمند به بهره‌گیری از خدمات پزشکان تهران بود با هماهنگی هیات می‌توانند به مرکز کشور بروند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
@hpvoz

https://www.irna.ir/news/84515323/%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%84-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.