یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶

دکتر نازنین آرین:

کرونا بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست!

ورزش

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه بااشاره به اهمیت ورزش کردن، گفت: کرونا نمی تواند بهانه‌ای برای ورزش نکردن افراد باشد.  

دکتر نازنین آرین، از ورزش کردن به عنوان امری ضروری برای افراد جامعه یاد کرد و گفت: ورزش کردن همانند نفس کشیدن و غذاخوردن برای بدن افراد واجب است.

وی افزود: علیرغم اهمیتی که ورزش کردن برای افراد جامعه دارد، متاسفانه از زمان شیوع بیماری کرونا میزان تحرک و ورزش کردن بین مردم کاهش یافته است. ورزش نکردن و کم تحرکی، افزایش وزن و چاقی را بین افراد جامعه افزایش می دهد و بدن آنها را مستعد انواع بیماری ها می کند که این موضوع بصورت مستند و در مقالات علمی هم به اثبات رسیده است.

وی با تاکید بر کرونا نمی تواند بهانه خوبی برای ورزش نکردن افراد باشد، گفت: اگر فردی از ورزش کردن در محیط های باشگاهی و سربسته در ایام کرونا واهمه دارد، می تواند در مجموعه های ورزشی روباز فعالیت کند و یا اینکه روزانه نیم‌ساعت در پارک و فضای باز پیاده روی کند. برای افرادی هم که  نمی خواهند در بیرون از منزل تمرین کنند، استفاده از برنامه هایی که در فضای مجازی وجود دارد و یا حتی اگر استطاعت مالی دارند، گرفتن یک مربی خصوصی آنلاین توصیه می شود.

وی در ادامه برای افرادی که در دوران کرونا در فضای باز تمرین می کنند نیز توصیه هایی داشت و اظهار کرد: این افراد می توانند در فضای باز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی ورزش کنند. درصورتی که دو نفر واکسن زده باشند، می توانند بدون ماسک به فاصله  10 متری از هم در فضای باز ورزش کنند.

وی افزود: به افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و یا اینکه مشکوک به این بیماری هستند، توصیه می شود تا بهبودی کامل هیچگونه فعالیت ورزشی نداشته باشند. فرد بهبود یافته از بیماری کرونا در صوت مساعد بودن حالش می تواند بصورت بازتوانی تمرینات خود را از ورزش ساده شروع کند، اما اگر فرد بیماری سختی را پشت سر گذاشته باید پس از چندین هفته و پس از بهبودی کامل سراغ ورزش کردن برود.

وی تاکید کرد: ورزش کردن می تواند قوای بدنی، جسمی و روانی فرد را که در زمان ابتلای به بیماری کرونا تحلیل رفته، دوباره تقویت کند. هر فرد باید حداقل 20 دقیقه در طول روز ورزش کند و تعداد ضربان قلبش حداکثر 85 درصد افزایش یابد.

وی در خاتمه اظهار کرد: به همه افراد توصیه می شود جهت تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کرونا حتما ورزش را در برنامه های روزانه خود قرار دهند و به شایعاتی که دراین خصوص وجود دارد، توجهی نکنند. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.