دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

دکتر نوروزی تصریح کرد؛

عدم همکاری با تیم های کنترل دوپینگ تخلف محسوب می شود

دکتر نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: هرگونه ممانعت از انجام نمونه گیری دوپینگ تخلف محسوب شده و محرومیت به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، دکتر غلامرضا نوروزی با اشاره به تخلف 5-2 و قانون محرومیتهای 1-3-10 مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، گفت : طبق فصل دوم این مجموعه که مرتبط با تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ است، " دستکاری یا تلاش برای دستکاری ورزشکار یا شخص دیگر در هر بخش از کنترل دوپینگ" محرومیت 2 تا 4 ساله در پی خواهد داشت.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در خصوص مصادیق این تخلف و تعریف آن، گفت : ممانعت از ورود به اردو به هر دلیل (حتی کرونا و قرنطینه ورزشکاران) و مزاحمت در انجام ماموریت،  تخلف بند 5-2  یا Tampering تلقی شده وفق مقررات برای فرد یا نهاد متخلف محرومیت در پیش خواهد داشت.

دکتر نوروزی در ادامه تشریح کرد : چنانچه نهاد بین المللی مبارزه با دوپینگ( ITA یا نماینده فدراسیون بین المللی)یا ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران ماموریتی برای نمونه گیری از ورزشکاران در اردوی تیم ها را به تیم کنترل دوپینگ صادر کرده باشد، دست اندرکاران تیم ورزشی و اعضای فدراسیون با رویت حکم ماموریت و کارت شناسایی، موظف هستند هماهنگی لازم برای ورود به اردو را انجام داده و با تیم کنترل دوپینگ نهایت همکاری را داشته باشند. چنانچه افسر کنترل دوپینگ بازدید از اتاق های ورزشکاران، یخچال ها و ... را نیز لازم بداند مسئولان ملزم هستند زمینه انجام بازدیدها را فراهم آورند.

وی خاطر نشان کرد : انتظار داریم روسای فدراسیون های ورزشی، سرپرستان اردوها، مربیان و سرمربیان تیم های ملی و ورزشکاران باید نسبت به همکاری با تیم های مبارزه با دوپینگ نادوی ایران متعهد و حساس باشند، چرا که با توجه به قوانین و مقررات سختگیرانه وادا در این خصوص، این اختیار به نادوی ایران داده شده نسبت به ثبت تخلف و صدور حکم محرومیت 2 تا 4 ساله برای افراد خاطی اقدام نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.