دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

افتخاری دیگر برای خانواده ورزش استان کرمانشاه

هیأت پزشکی ورزشی رتبه برتر کشور را کسب کرد

دکترقادری

هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد هیأت های استانی توسط فدراسیون پزشکی ورزشی موفق شد در سال 1399 رتبه دوم کشور را کسب کند.

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران؛ دکتر امید قادری در گفت و گویی ضمن تشریح شاخص های ارزیابی صورت گرفته در فدراسیون گفت: هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی و نهاد متولی سلامت ورزشکاران با حضور نیروهای مجرب و کارآزموده به آحاد جامعه ورزش خدمات تشخیصی، درمانی و مشاوره ای تخصصی ارائه می نماید.

رییس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمیته های تحت پوشش به منظور فراهم نمودن دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات مطلوب پزشکی ورزشی گفت: این هیأت هم اکنون در درمانگاه مرکزی و مجهزترین و بزرگترین کلینیک فیزیوتراپی غرب کشور در بخش های ارتوپدی، پزشکی ورزشی، روانشناسی، تغذیه، توانبخشی، حرکات اصلاحی، پزشک عمومی و سایر خدمات سرپایی آماده ارائه خدمات به ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان، داوران و سایر دست اندرکاران امر ورزش است.

دکتر قادری به توسعه زیرساخت های حوزه پزشکی ورزشی در استان کرمانشاه اشاره داشت و یادآور شد: در راستای ارائه خدمات مطلوب درمانی و پوشش گسترده جامعه هدف در سال گذشته بزرگترین و اولین آکادمی پزشکی ورزشی به مساحت 1800 متر مربع در کرمانشاه افتتاح شد که اقدام بسیار موثری در توسعه همه جانبه خدمات پزشکی ورزشی بود.

این مقام مسئول در نهاد متولی سلامت ورزشکاران استان کرمانشاه ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و توانبخشی را در مراکز و کلینیک های تخصصی پزشکی ورزشی منوط به دارا بودن کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی دانست و گفت: کلیه آحاد جامعه ورزش به منظور بهره مندی از خدمات پزشکی ورزشی با 50 الی 70 درصد تخفیف تعرفه های دولتی و دریافت هزینه های درمانی اعم از سرپایی، بستری، توانبخشی، دندانپزشکی و سایر آسیب های ورزشی تحت پوشش باید نسبت به دریافت کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی موسوم به بیمه ورزشی اقدام نمایند.

وی افزود: هم اکنون با توسعه زیرساخت ها امکان دریافت این کارت از طریق پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون پزشکی ورزشی به آدرس ifsm.ir، اپلیکیشن ها و سایت هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه Kermanshah.ifsm.ir  فراهم شده است و ورزشکاران، مربیان، داوران، سرپرستان، پیشکسوتان و کلیه افرادی که از امکانات ورزشی و اماکن تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان، باشگاه ها، هیأت های ورزشی، دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، نهادهای نظامی و انتظامی استفاده می کنند؛ باید الزاماً کارت عضویت را دریافت کنند.

دکتر قادری، مبلغ سرانه حق عضویت سالیانه کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی را 400/000 ریال (چهل هزارتومان) در سال 1400 اعلام کرد و گفت: کلیه افراد جامعه تحت پوشش و ورزشکاران در تمامی سطوح همگانی و قهرمانی می توانند با دریافت این کارت از مزایای بسیار مطلوب در مراکز استفاده و ضمناً هزینه های درمانی آسیب های ورزشی را نیز  تا سقف 17 میلیون تومان دریافت نمایند.

رییس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه تأکید کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات درمانی مستلزم دارا بودن اعتبار کارت عضویت در زمان بروز حادثه ورزشی است؛ لازم است ورزشکاران برای استعلام کارت عضویت کد ملی را به شماره 50004303 ارسال کنند و از اطلاعات کارت به صورت آنلاین مطلع شوند و در صورت اتمام سریعا از سایت معرفی شده و به صورت آنلاین کارت دریافت نمایند.

دکتر قادری خاطرنشان ساخت: امروز باور و اعتقاد به نقش دانش پزشکی ورزشی و علم ورزش در موفقیت ورزشکاران در عرصه های مختلف آسیایی، جهانی و المپیک بیشتر شده و به نوعی موفقیت ورزشکاران در تمامی سطوح مستلزم بهره گیری از علم پزشکی ورزشی در حوزه مشاوره، درمان و توانبخشی است.

وی افزود: هیأت پزشکی ورزشی استان با حضور مجموعه ای علمی و اجرایی و نیروهای مجرب و متخصص در حوزه درمانی، توانبخشی و مشاوره ای شرایطی را ایجاد کرده که کلیه دست اندرکاران ورزش بتوانند خدمات مطلوب پزشکی ورزشی را دریافت کنند و سایر ورزشکاران آماتور و یا فعال در حوزه همگانی و ورزش شهروندی نیز می توانند متناسب با نیاز خود از این خدمات بهره ببرند تا به نوعی رسالت اصلی این هیأت مبنی بر حمایت از سلامت همگانی نیز تبیین شود.

دکتر قادری تعامل سازنده و مطلوب با اداره ورزش و جوانان، هیأت های استانی، باشگاه های ورزشی و جامعه ورزشی استان را یکی از دلایل کسب موفقیت هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در کشور ذکر کرد و گفت: مدیرکل ورزش و جوانان حمایت و مساعدت ویژه ای برای توسعه زیرساخت ها انجام داد که بی شک ماندگار خواهد بود و وجود همین زیرساخت ها امکان ارائه خدمات بیشتر را به ورزشکاران فراهم نمود.

 رییس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه؛ حفظ و ارتقای سلامتی و تندرستی جامعه ورزش و فراهم نمودن امکان دسترسی آحاد جامعه به خدمات تشخیصی و درمانی را وظیفه اصلی هیأت پزشکی ورزشی خواند و اظهار داشت: برای تحقق این مهم بی شک نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی هم هستیم و برای نهادینه سازی و گسترده علم پزشکی ورزشی هم اکنون خدمات بسیار مطلوبی در حوزه آموزش و پژوهش برای مربیان و ورزشکاران ارائه می شود که امید است این همراهی و همیاری رشد و توسعه همه جانبه ورزش را به همراه داشته باشد.

 گفتنی است هیأت پزشکی ورزشی هم اکنون به جامعه 100 هزار نفری ورزشکاران استان کرمانشاه خدمات تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و توانبخشی ارائه می دهند و یکی از هیأت های برتر کشور در 10 سال گذشته بوده به گونه ای که در سال پیاپی نیز رتبه برتر را کسب کرده بود. ورزشکاران می توانند جهت دریافت خدمات پزشکی ورزشی به استادیوم آزادی کرمانشاه واقع در بلوار شهید بهشتی کرمانشاه مراجعه و یا با شماره های 08338355992 و 08338384412 تماس و یا به آدرس های این هیأت در شبکه های اجتماعی و سایت مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.