دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

 ولی نیا اعلام کرد:

بازرسی از ۱۸ هزار باشگاه از ابتدای سال جدید

دهمین جلسه شورای مدیران فدراسیون

کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی که در فدراسیون پزشکی ورزشی استقرار دارد،  از ابتدای سال تا کنون با هدف پایش سلامت باشگاه های ورزشی، بیش از ۱۸ هزار باشگاه و اماکن ورزشی را بازرسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، حمیده ولی نیا مسئول ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی با توجه به اهمیت و ضرورت نظارت در راستای تحقق ایمنی و سلامت اماکن ورزشی گفت: این مهم بر همگان عیان است و دستیابی به آن و کاهش فاصله وضع موجود تا وضعیت مطلوب اماکن ورزشی مستلزم عزم جدی، تلاش، تعامل و هماهنگی دستگاه های ذی ربط است.

به گفته ولی نیا، کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی بیش از ۱۰ سال است پرچمدار نظارت بر سلامت اماکن ورزشی در سراسر کشور بوده و با اتکاء به تجربه و توانمندی ظرفیت های موجود، طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری گام های مثبتی برداشته است.

ولی نیا افزود: این کمیته با بهره گرفتن از ۶۸۴ ناظر و ۳۲ سرناظر تحت آموزش در کل کشور، علاوه بر حوزه های نظارتی از جمله سوء مصرف دارو و مکمل، رعایت موازین بهداشت عمومی، تحت پوشش قرار گرفتن ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی و ... طی ۲ سال اخیر با توجه به شیوع کرونا متولی نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی صادره از مراجع ذیصلاح بوده و با عنوان سفیران سلامت بدون وقفه و تعطیلی افتخار خدمت به جامعه ورزشی کشور را دارد.

  حمیده ولی نیا تعداد بازدیدها و بازرسی های کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی از باشگاه ها را به این شرح اعلام کرد:

 تعداد بازدید اولیه نه ماهه ابتدای سال جاری: ۹۹۸۸

تعداد بازدید ثانویه نه ماهه ابتدای سال جاری: ۱۶۹۱

تعداد بازدید ادواری نه ماهه ابتدای سال جاری: ۸۳۷

تعداد بازدید موارد خاص نه ماهه ابتدای سال جاری: ۵۵۴۶

در مجموع ۱۸۰۶۲ مورد بازدید و تعداد ۹۰۴ مورد شکایت مردمی

                                                                                

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.