سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

تشریح عملکرد نه ماه نخست سال ۱۴۰۰ هیأت پزشکی ورزشی قزوین

دکتر مدبر

دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در جلسه هماهنگی اعضای هیأت پزشکی قزوین که با حضور رؤسای شهرستانها  برگزار شد، ضمن اشاره به افزایش حدود ۳ برابری  آمار ساماندهی ورزشکاران در ۹ ماه نخست سال جاری گفت: این آمار ۴۶ هزار و ۴۵۷ ورزشکار(۲۵ هزار ۷۹۹ آقا و ۲۰ هزار و ۶۵۸ خانم) می باشد  در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۱۸ نفر بوده است.

وی در ادامه گفت: ۳۳۴ ورزشکار مصدوم(۶۱ خانم و ۲۷۳ آقا) به هیأت مراجعه و اسناد درمانی آنها جهت پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال شده است و ۲۹ ورزشکار (۲ خانم و ۲۷ آقا) نیز جهت معاینه مستقیم به فدراسیون معرفی شده اند. ۲۰۳۶ جلسه فیزیوتراپی (۱۵۹۰ جلسه آقایان و ۴۴۶ جلسه بانوان) به ۲۰۶ مصدوم ورزشی ( ۱۵۸ آقا و ۴۸ خانم) به علاوه ۴۱ جلسه لیزر پرتوان و ۷ جلسه لیزر کم توان ارائه شده است.

دکتر مدبر در ادامه با اشاره به  برگزاری دوره های آموزشی ۱-ارزیابی ساختار قامتی بانوان ۲- اصول تغذیه ورزشی ۳- کمک های اولیه ۴- راهکارهای مدیریت وزن در دوران کرونا گفت: با مرکز فویتهای پزشکی، آتش نشانی و درمانگاه مهرگان تفاهم نامه همکاری در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از خدمات درمانی منعقد شده و ۲ پمفلت آموزشی با موضوعات:۱- ورزش و بیماری پارکینسون و ۲- ورزش و بیماری ام اس تهیه شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به ارائه ۳۹۵ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی که ۱۲۵ مورد آنها خانم و ۲۷۰ مورد آقا بوده­ اند، گفت: ۵۰۰ ساعت پوشش پزشکی مسابقات ورزشی (۱۵۰ ساعت بانوان و ۳۵۰ ساعت آقایان) و ۲۰۰ مورد بازرسی از باشگاههای ورزشی، 95 مورد ارائه خدمات آنالیز ترکیب بدن (50 خانم و 45 آقا)، 74 مورد خدمات ماساژ (25 آقا و 49 خانم)، اجرای طرح سراسری اهدای خون، برپایی ایستگاه تندرستی و تهیه  برنامه های مختلف آموزشی  رادیو و تلویزیونی توسط رئیس و نایب رئیس هیأت از اقدامات دیگر صورت گرفته در ۹ ماه نخست سال جاری بوده است. همچنین تمامی شهرستانهای تابعه توسط رئیس و نمایندگان هیأت بازدید شده و جلسات متعدد جهت رفع مشکلات و موانع آنها برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.