شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰

در آستانه سالرزو شهادت سردار سلیمانی؛

فراخوان رویداد فرهنگی هنری"همیشه قهرمان " منتشر شد

قهرمان

اولین رویداد فرهنگی هنری "همیشه قهرمان " به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولین رویداد فرهنگی هنری " همیشه قهرمان " به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تلاشی است برای جمع­‌آوری آثاری ارزشمند و دعوتی از دلسوزان و هنرمندان متعهد، که به پاس ارج نهادن به فرهنگ ایثار و مقاومت، شهادت و روحیه جهادی و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای راه مقاومت همزمان با سالروز شهادت آن قهرمان ملی برگزار می‌شود.

 از جمله اهداف جشنواره می توان به گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور به عنوان یک قهرمان ملی، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز و بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از بهم پیوستگی وهمدلی آحاد جامعه ایرانی وامت اسلامی با هر سلیقه وگرایشی اشاره کرد.

 همچنین، شهید سلیمانی و ولایت پذیری و ولایت مداری، شهید سلیمانی و نماد ایران قوی، یکپارچه و سربلند، دلدادگی حاج قاسم سلیمانی به مکتب امام و مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی، ایستاده در برابر همه کفر، سبک زندگی جهادی شهید سلیمانی، ارتباط صمیمانه شهید سلیمانی با نسل جوان و مردم‌داریش، حاج قاسم سلیمانی، شیفته ابا عبدالله الحسین(ع) و خادم حضرت زهرا (س)، توصیف مهمترین نکات و اشارات شهید سلیمانی در وصیت نامه را می توان به عنوان اولویت‌­های موضوعی جشنواره دانست.

 گفتنی است، فیلم: نماهنگ، فیلمنامه کوتاه، فیلم کوتاه. مستند، هنرهای تجسمی: پوستر، نقاشی، تصویرسازی و عکس‌نوشت، ادبی: ترانه، شعر کلاسیک، شعر نو، داستان کوتاه، تحقیق و پژوهش: ارائه مقالات پژوهشی هم بخش‌های مختلف جشنواره هستند.

مهلت ثبت نام و تکمیل اطلاعات و ارسال آثار به دبیرخانه تا ۳۰ بهمن ماه بوده و ۳ خرداد ۱۴۰۱ همزمان با آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی جوایز اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است، در مورد برخی از آثار منتخب توسط دبیرخانه جشنواره خرید اثر انجام خواهد شد. علاقمندان جهت شرکت در این رویداد بزرگ فرهنگی می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس ایمیل mefda@behdasht.gov.ir ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.