چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵

/نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی

شکوه‌فر خبر داد: راه‌اندازی مجتمع‌های شورای حل اختلاف تخصصی ورزش

نشست مشترک

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان از راه اندازی مجتمع‌های شورای حل اختلاف تخصصی ورزشی با مشارکت وزارت ورزش و جوانان قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر بنیامین شکوه‌فر در نشست مسئولان ورزش با روسای فدراسیون‌های ورزشی گفت: یکی از مباحث و مشکلات بزرگ ما در مسائل حقوقی ورزش، اختلافاتی بود که بعضا بین ورزشکاران و فدراسیون‌ها یا تیم‌ها با فدراسیون‌ها بود.

وی افزود: رسیدگی به این مسائل به کارشناسان عادی سپرده می‌شد که مشکلاتی را برای ورزش به همراه داشت. در جلسه‌ای که با ریاست قوه قضاییه داشتیم درخواست کردیم تا یک مجتمع شورای حل اختلاف تخصصی ورزش با مشارکت وزارت ورزش و جوانان را برای برطرف کردن مشکلات کوچک مقیاس ورزش اختصاص دهند که امیدوار هستیم در دهه فجر امسال اولین مجتمع‌های قضایی ورزش را در نیمی از مراکز استان‌ها راه اندازی کنیم.

او ادامه داد: راه اندازی و پیگیری مرکز داوری ورزش نیز مد نظر ما است. جلسات متعددی را خدمت دوستان حقوقی خودمان در وزارت و کمیته بوده‌ایم که در حال پیشرفت برای موفقیت در این زمینه هستیم که راه اندازی نهایی به کمک همه شما عزیزان بستگی دارد. ان‌شاءالله در کنار هم فضایی ایجاد می‌کنیم بحث مراجعه به دادگاه CAS کمتر شود.

وی تاکید کرد: داشتن مشاور حقوقی برای فدراسیون‌ها می‌تواند در بسیاری از موارد کمک حال خود روسای فدراسیون‌ها باشد تا در صورت بروز مشکل به شما اخطار دهد که جلوگیری کنید. با ایجاد ظرفیت بیشتر در این زمینه از ایجاد مشکلات آینده جلوگیری می‌کنید.

او تصریح کرد: درخواست دارم مدیریت حقوقی وزارت ورزش را برای تصویب آیین‌نامه ‌های داخلی خود دخالت دهید که قطعا برای شما کمک کننده خواهد بود. در قراردادهای خود مشاوران حقوقی را دخالت دهید که بسیار مهم است. آموزش حقوقی در فدراسیون‌ها را مهم بدانید و وزارت ورزش و جوانان نیز در این زمینه کمک حال شما خواهد بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.