چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷

/نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی/

کلهر: دچار فقر حرکتی جدی هستیم

نشست مشترک

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: فدراسیون ها بودجه مربوط به ورزش همگانی را نباید در ورزش قهرمانی حتی اگر ضرورت داشته باشد، هزینه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در دومین نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی، گفت: آمار واقعی کشور درباره ورزش همگانی حدود ۳۰ درصد است. این نشان می دهد دچار فقر حرکتی جدی هستیم و همه ما مسئول هستیم.

وی تاکید کرد: این جزو مسئولیت‌های همه فدراسیون هاست که در جهت همگانی کردن رشته‌های خود برنامه ریزی کنند.

وی افزود: اهتمام جدی به لحاظ مالی، ساختاری و جدیت نسبت به ورزش همگانی در فدراسیون ها وجود ندارد. همه ما شرعا و قانونا ۲۰ درصد بودجه را باید صرف ورزش همگانی کنیم.

معاون وزیر با تاکید براینکه بودجه تخصیصی برای ورزش همگانی باید دراین بخش هزینه شود افزود: برای همگانی کردن رشته‌هایتان برنامه ریزی و جدیت داشته باشید.

وی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه ورزش روستایی تصریح کرد: ما درقبال ورزش روستاییان مسئول هستیم و باید تلاش کنیم بخشی از برنامه های ورزش در فدراسیون ها، در روستاها با هدف توسعه اجرایی شود.

وی از ورزش به عنوان ابزاری در جهت تحول یاد کرد و گفت: معتقدم ورزش می‌تواند تغییرات اثر گذاری را در جای جای کشور به ویژه در روستاها ایجاد کند.

دکتر کلهر در خصوص فعالیت‌های فرهنگی نیز توضیحاتی را ارایه کرد و افزود: ما باید مناسبت‌های ملی و فرهنگی و مذهبی را یادآوری کنیم ضمن اینکه تلاش کرده‌ایم از تعدد مناسبت ها نیز جلوگیری کرده و یک مناسبت با کیفیت برگزار کنیم.

وی افزود: سخنرانی و منبر و شعار مهم هستند چون باعث یادآوری می‌شوند به شرطی که اصیل بودن آن حفظ شود.

وی تصریح کرد: به همه فدراسیون‌ها نامه زدم و گفتم اسامی تیم هایتان را برای اعزام اعلام کنید.

وی با تاکید بر آشناسازی ورزشکاران با فضای رسانه‌ای بیان کرد یادآور شد: برای اینکه یک ورزشکار در سفرهای برون مرزی با مشکلات کمتری مواجه شود باید با ابعاد مختلف آشنا باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.