چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹

/نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی/

کاظمی پور: فدراسیون ها،بانوان متخصص را به مجامع بین المللی ورزشی معرفی کنند

نشست مشترک

معاون توسعه ورزش بانوان، پرورش نیروهای متخصص در کادر فنی تیم های ملی بانوان ، معرفی بانوان متخصص و حرفه ای به مجامع بین المللی و توجه به ارتقا آموزشی داوران و مربیان بانوان را از جمله اولویت های فدراسیون های ورزشی در حوزه بانوان دانست .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ دکتر مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان در نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی که امشب در سالن استاد فارسی برگزار شد، حضور پرشور جامعه ورزش و جوانان در مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام را مورد توجه قرار داد و از برگزاری خوب این مراسم به نیکی نام برد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اولین گردهمایی نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی بزودی برگزار می شود، تصریح کرد : در این جلسه روسای فدراسیون ها هم حضور خواهند داشت تا با توجه به موضوعات مهم مرتبط با ورزش بانوان با هم افزایی و هماهنگی، نتایج بهتری در راستای توسعه و تعالی ورزش بانوان حاصل شود.


دکتر کاظمی پور در ادامه از مراسم تجلیل ده نفر از بانوان ورزشکار، مربی، داور و دو نفر از مادران قهرمان پرور و همسران قهرمانان بمناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خبر داد و هدف از برگزاری این رویداد را معرفی شاخص هایی از زنان موفق در عرصه ورزش به جامعه عنوان کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش، تخصیص حداقل ده درصد از بودجه های فدراسیون ها به ورزش بانوان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : برخی از فدراسیون هایی که فراتر از ده درصد از بودجه را به ورزش بانوان اختصاص دادند، نتایج آن بصورت کامل در رویدادهای رقابتی در عرصه بین الملل کاملا نمایان شد تا جاییکه حتی در برخی از رویدادها، سهم مدال آوری دختران بیشتر بود.

دکتر کاظمی پور با بیان اینکه تعریف متفاوتی از توسعه ورزش بانوان در فدراسیون ها داریم، اظهار داشت : برخی از رشته های ورزش بانوان دوره آماتوری را سپری کرده و برخی از رشته ها نیز همچنان در مرحله گذار هستند، بنابراین انتظار از رشته های مختلف متفاوت است و میزان توسعه یافتگی هر رشته را با معیارهای خاص همان رشته مورد سنجش قرار می دهیم و هدف نهایی حمایت وزارت ورزش از ورزش بانوان برای پیشرفت در ابعاد مختلف است.

معاون توسعه ورزش بانوان، پرورش نیروهای متخصص در کادر فنی تیم های ملی بانوان ، معرفی بانوان متخصص و حرفه ای به مجامع بین المللی و توجه به ارتقا آموزشی داوران و مربیان بانوان را تز دیگر اولویت های فدراسیون های ورزشی در حوزه بانوان دانست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.