پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

در زمان شیوع اومیکرون چگونه ورزش کنیم؟

ورزشی

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه با تاکید بر لزوم پرهیز از ورزش کردن در فضای بسته در شرایط شیوع سویه اومیکرون، گفت: برای افرادی که ماسک نزده اند، فاصله ای که باید حین ورزش کردن در فضای باز رعایت کنند، ۹ متر است.

با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در استان و با توجه به ورود استان به پیک ششم کرونا و شرایط کرونایی قرمز، ورزشکاران بهتر است از تمرین در فضای بسته پرهیز کنند. از آنجا که سویه اومیکرون نسبت به سویه های دیگر قدرت انتقال بالاتری دارد، لذا ورزش کردن در فضای بسته احتمال بیشتری را برای ابتلای افراد به این بیماری رقم خواهد زد.

دکتر نازنین آرین با تاکید بر این که طی مدت شیوع این سویه بهتر است ورزشکاران در فضای باز فعالیت خود را ادامه دهند، عنوان کرد: در سطح شهر کرمانشاه تعدادی مجموعه ورزشی وجود دارد که ورزشکاران می توانند در آنها تمریناتی مانند دوومیدانی انجام دهند یا در فضاهای باز دیگر کوهنوردی، دوچرخه سواری، سوارکاری و ...کنند.

وی با بیان این که ورزش کردن در فضای باز هم مستلزم رعایت پروتکل های بهداشتی است، افزوداگر ورزشکارانی که در فضای باز تمرینات خود را انجام می دهند ماسک نزده باشند، باید فاصله ۹ متری را از هم رعایت کنند و اگر ماسک زده اند، رعایت فاصله دو متری کفایت می کند.

آرین در خصوص ورزشکارانی هم که در این ایام به بیماری کرونا مبتلا می شوند،  گفت: از آنجا که کرونا معمولا دستگاه تنفسی فوقانی افراد را درگیر می کند، بنابراین به ورزشکارانی که به این بیماری مبتلا می شوند توصیه می کنیم تا زمان بهبودی از ورزش کردن پرهیز کنند. برای سایر ورزشکارانی هم که مبتلا نیستند و می خواهند در شرایط کرونایی کنونی به تمریناتشان ادامه دهند، توصیه می کنیم در کنار این که باید حتما در فضای باز تمرین کنند، نکاتی را هم با توجه به برودت هوا در این ایام رعایت کنند. این دسته از ورزشکاران باید حتما از پوشش مناسب و گرم برای تمرین استفاده کنند، به گونه ای که نه پوششی نازک باشد که دچار سرماخوردگی شوند و نه پوشش زیادی که مانع تمرین آنها شود.

وی بر لزوم استفاده از کلاه برای ورزش کردن باتوجه به برودت شدید هوا تاکید کرد و گفت: ورزشکاران سعی کنند لباس زیری که می پوشند، نایلونی باشد تا گرما را در خود محبوس کند. یکی از نکاتی که ورزشکاران باید حتما در این شرایط مورد توجه قرار دهند،  گرم کردن قبل از شروع تمرین اصلی و سرد کردن در پایان است.

وی در ادامه بهترین زمان برای ورزش کردن در روزهای زمستانی کنونی را در ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر و دو ساعت پس از صرف ناهار دانست و گفت: باتوجه به سردی هوا در اوایل صبح و اواخر روز توصیه می شود ورزشکاران در این زمان از ورزش پرهیز کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.