چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

از سوی دکتر میرجلیلی صورت گرفت:

تشریح اقدامات سازمان بسیج ورزشکاران در سال ۱۴۰۰ / امیدوارم مکتب شهید سلیمانی را در جامعه ورزش جاری و ساری کنیم

دکتر میرجلیلی

رئیس سازمان بسیج ورزش کاران با تشریح اقدامات این نهاد در سال ۱۴۰۰، بر ترویج مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: مکتب حاج قاسم سلیمانی همان روحیه جوانمردی و پهلوانی و استکبارستیزی است که ان شاءالله بتوانیم با برنامه ریزی و اقدامات مناسب این مکتب را در جامعه ورزش کشور جاری و ساری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مهدی میرجلیلی در گفت و گو با این پایگاه به تشریح اقدامات سازمان بسیج ورزشکاران در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

وی با بیان این که سازمان بسیج ورزشکاران در راستای رسالت و ماموریت خود بیشتر به دنبال تعمیق معنویت و ترویج اخلاق و منش پهلوانی در جامعه ورزش، است بر ترویج مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: مکتب حاج قاسم سلیمانی همان روحیه جوانمردی و پهلوانی و استکبارستیزی است که ان شاءالله بتوانیم با برنامه ریزی و اقدامات مناسب این مکتب را در جامعه ورزش کشور جاری و ساری کنیم.
میرجلیلی به ارائه گزارش اقدامات سازمان بسیج ورزشکاران پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۰اولین اقدامی که بسیج ورزشکاران انجام داد، شناسایی و معرفی شهید شاخص جامعه ورزشی کشور بود که در سال جاری شهید حسن فقیهی جویباری به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور معرفی و از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل به عمل آمد همچنین مستندی برای شهید حسن فقیهی جویباری ساخته و از کتاب شهید هم رونمایی شد.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران به برگزاری نشست ها، کارگاه ها و دوره های تخصصی در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه های عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده و ازدواج و فرزندآوری در سطح جامعه ورزش کشور از اقدامات فرهنگی بسیج ورزشکاران در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی بود.
وی با اشاره فرامین مقام معظم رهبری برای کمک های مومنانه در بحران شیوع کرونا، اظهار داشت: در این راستا کمک‌های مومنانه و همچنین بسته بندی و توزیع غذای گرم در مناسبت‌های مختلف توسط جامعه ورزش انجام شد.
دکتر میرجلیلی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در سطوح استانی و شهرستانی و فدراسیون ها در کل کشور، افزود: برگزاری مراسم یادواره شهدای معلم تربیت بدنی و سلامت با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و برگزاری یادواره ۳۱۳ شهید مربی ورزش کشور با محوریت و همکاری فدراسیون ورزش های همگانی از برنامه های مهمی بود که برای اولین بار در کشور انجام شد.
وی ادامه داد: دیدار و سرکشی و تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار در مناسبت های مختلف با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونین وی و در استان‌ها توسط ادارات کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران استان، عطر افشانی، غبارروبی و گلباران گلزار شهدا به مناسبت های مختلف در سراسر کشور، تجدید میثاق جامعه ورزش با حضرت امام شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی با محوریت بسیج ورزشکاران و حضور مسئولان کشوری در ایام الله دهه فجر، بازدید از موزه شهید سلیمانی، موزه انقلاب اسلامی و موزه عبرت در مناسبتهای مختلف با حضور ورزشکاران، روسای فدراسیون ها و معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از دیگر اقدامات سازمان بسیج ورزشکاران در سال جاری بود.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران به برنامه های مختلف در ایام دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰۰ عنوان برنامه به صورت سراسری و ملی در این ایام از قبیل کوهپیمایی و پیاده روی خانوادگی، مسابقات فرهنگی و دلنوشته برای شهید سلیمانی و تبیین مکتب حاج قاسم و برنامه ها و مسابقات و رویدادهای فرهنگی ورزشی مختلفی در سطح کشور با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی ورزش برگزار شد.
وی همچنین به راه اندازی پویش های مختلف از قبیل نظر خون، اهدای زندگی و پروژه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: در این مراسم بیش از ۴۵ زندانی با کمک جامعه ورزش آزاد شدند. همچنین با اعزام گروه های جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار و برگزاری برنامه‌های فرهنگی ورزشی، شور و نشاط در این مناطق ایجاد و حس با هم بودن و در کنار هم بودن برای جوانان و قهرمانان ورزشی و لحظه های بسیار شیرین و جذابی خلق شد.
او به تجلیل از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با محوریت فدراسیون جانبازان و معلولین اشاره کرد و افزود: فدراسیون جانبازان و معلولین بیش از هفت مرحله کمک‌های مومنانه انجام داد که جای تقدیر دارد.
میرجلیلی به برگزاری چندین جلسه ستاد اجرایی و شورای عالی دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور با عنوان «پهلوانان ماندگار» اشاره کرد و افزود: این برنامه یکی از برنامه‌های محوری سازمان بسیج ورزشکاران است و در جلساتی که با ریاست
وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، مقرر شد برنامه‌های متعدد و متنوعی در جهت خدمت رسانی به مردم با محوریت جامعه ورزش و به نیابت از شهدای ورزشکار باشیم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که تا پایان سال دنبال می‌کنیم، کاشت بیش از ۵ هزار و یکصد و سی و پنج نهال به نام شهدای ورزشکار در هفته درختکاری است که انشاالله با پلاکی که بر روی این نهال ها نصب می شود بتوانیم در کل کشور به نیابت از این شهدای ورزشکار نهالی توسط جامعه ورزش، قهرمانان و مدیران کاشته شود.
اهدای مدال جوانمردی و پهلوانی به ورزشکاران و قهرمانانی که مدال های خود را به خانواده شهدا تقدیم کردند، تجلیل از جوانمردان و مربیان اخلاق با حضور مسئولان لشکری و کشوری و وزیر ورزش و جوانان در هفته دفاع مقدس، برگزاری همایش های پیاده روی، دوچرخه سواری و اتومبیلرانی و موتورسواری در ایام گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی، برگزاری شب خاطره شهدای ورزش کشور با حضور خانواده شهدای ورزشکار به ویژه شهدای شاخص جامعه ورزش از دیگر برنامه ها و اقداماتی بود که دکتر میرجلیلی به آنها اشاره کرد.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در خصوص برنامه های در دست اجرا گفت: برگزاری اولین یادواره شهدای ورزشکار دانشجو با همکاری تربیت بدنی وزارت علوم، فدراسیون ورزشهای دانشگاهی و دانشگاه آزاد یکی دیگر از برنامه هایی است که تا پایان سال برگزار خواهد شد. همچنین ساخت مستند و فیلم و تدوین و جمع‌آوری کتاب آثار شهدای ورزشکار در دستور کار است و انشاالله برای دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور بتوانیم اقدامات بسیار خوبی را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در موضوع شهدا به ویژه شهدای ورزشکار هر چقدر بتوانیم سیره، روش و منش این عزیزان را در ورزش کشور جاری و ساری کنیم و شهدای ورزشکار را به عنوان قهرمانان واقعی که از سکو و مدالشان گذشتند و مدالشان پلاکشان شد معرفی کنیم و در این حوزه اقداماتی را انجام دهیم قطعا آورده های بسیار خوبی در حوزه ورزش خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.