دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

دکتر شاهین در گفت و گو با ایرنا:

آمار بیمه شدگان ورزشی چهار محال وبختیاری ۵۷ درصد افزایش یافت

رئیس هیات پزشکی ورزشی - چهار محال وبختیاری

رییس هیات پزشکی ورزشی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آمار ورزشکاران بیمه شده استان در سال ۱۴۰۰ با افزایشی ۵۷.۶۷ درصدی در مقایسه با سال قبل رو به رو شد، گفت: پوشش حداکثری واکسیناسیون و بازگشایی سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی موجب رونق دوباره ورزش پس از شیوع کرونا از سال ۹۸ شده است.

به گزارش دفتر چهار محال وبختیاری پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، فرامرز شاهین روز چهارشنبه سوم فروردین ماه  در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آمار بیمه‌شدگان ورزشی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ به ۳۵ هزار و ۹۲ نفر رسید در حالی که این آمار در سال گذشته برابر با ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر بود.

وی رشد آمار جمعیت بانوان ورزشکار را در سال گذشته قابل‌توجه دانست و تصریح کرد: از مجموع بیمه‌شدگان ورزشی پارسال، ۱۲ هزار و ۵۸۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن ۶۶ درصد رشد داشته است.

شاهین از فوتبال، بدنسازی و پرورش‌اندام و همچنین والیبال به عنوان سه رشته پرطرفدار ورزشی استان در سال ۱۴۰۰ نام برد و یادآور شد: هیات فوتبال با ۹ هزار و ۶۵۴ ورزشکار همچون سال ۹۹ در صدر جدول آماری بیمه‌شدگان ورزشی چهارمحال و بختیاری قرار دارد و پس از آن هیات بدن‌سازی و پرورش اندام با ۲ هزار و ۳۵۱ ورزشکار و هیات والیبال با ۲ هزار و ۱۴۵ والیبالیست در ردیف‌های دوم و سوم جدول قرار دارند.

رییس هیات پزشکی و ورزشی استان درباره خدمات بیمه‌ای ارائه شده به ورزشکاران در سال گذشته نیز اظهار داشت: ۱۷۱ ورزشکار آسیب‌دیده در این سال برای دریافت خدمات معرفی شدند و هزینه‌های درمانی خود را بر اساس آیین‌نامه‌های بیمه‌ای دریافت کردند، همچنین تعدادی از ورزشکاران در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری این هیات با مراکز درمانی و پزشکان توانستند از خدمات این حوزه نیز بهره‌مند شوند.

شاهین در ادامه به تداوم اجرای برنامه‌های نظارتی این هیات در راستای نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت در ۶۲۰ مورد بازدید میدانی از فضاهای ورزشی، مواردی مانند مجهز بودن فضا به سیستم تهویه، برخورداری از نور مناسب، واکسیناسیون نیروهای اجرایی و فعال در باشگاه‌ها و همچنین ورزشکاران مراجعه‌کننده و رعایت حداکثر تعداد ورزشکاران حاضر در مکان ورزشی بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و دیگر موارد مرتبط با شیوه‌نامه‌های مبارزه با کرونا بررسی و ارزیابی شد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از بروز برخی تخلفات و یا حوادث ورزشی نیاز به افزایش آگاهی ورزشکاران و مربیان دارد، افزود: به همین منظور با همکاری مجموعه‌های اداری و دیگر هیات های ورزشی، برنامه‌های توانمندسازی ورزشکاران با برپایی همایش‌های آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی، روانشناسی و حقوق ورزشی در سال ۱۴۰۰ دنبال شد.

به گزارش ایرنا، نزدیک به ۷۰۰ باشگاه و سالن ورزشی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که پس از بهبود شرایط کرونایی، تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز در سال ۱۴۰۰ رو به افزایش گذاشت.

به گفته مسوولان ورزشی استان در سال ۱۳۹۸ و پیش از شیوع ویروس کرونا، حدود ۴۰ هزار نفر در جمع بیمه‌شدگان ورزشی چهارمحال و بختیاری قرار داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.