چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

ساعات مناسب برای ورزش کردن در ماه رمضان

ورزش

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه بهترین زمان برای ورزش کردن افراد روزه دار در ماه مبارک رمضان را دو تا سه ساعت بعد از وعده افطار اعلام کرد.

دکتر نازنین آرین، بابیان اینکه ورزش کردن در ماه رمضان باید در زمان مناسبی باشد، اظهارکرد: بهترین زمانی که ورزشکاران روزه دار می توانند در این ماه ورزش کنند، دو تا سه ساعت بعد از وعده افطار است.

وی ادامه داد: در این مدت قند بدن به میزان ثابت و آب به اندازه کافی به بدن رسیده و فعالیت دستگاه گوارش هم تاحدودی کم شده، بنابراین بهترین زمان برای شروع تمرینات ورزشی است.

 به ورزشکاران توصیه می شود که در وعده افطار و شام از خوردن غذاهای سنگین و چرب پرهیز کنند تا بتوانند بعد از دو تا سه ساعت تمرینات ورزشی خود را انجام دهند.

نوشیدن مایعات و مصرف سبزیجات و میوه تازه یکی دیگر از نکات مهمی است که باید ورزشکاران در این دو وعده به آن توجه کنند تا دچار ضعف و بی حالی نشوند.

دکتر آرین ورزش کردن پیش از وعده سحر را هم برای ورزشکاران بلامانع دانست و گفت: برخی از ورزشکاران روزه دار عادت دارند که صبح پیش از وعده سحری ورزش کنند که مشکلی ندارد و تنها باید حین ورزش مدام آب بنوشند.

اگر ورزشکار روزه داری در طول روز مسابقه داشته باشد، باید وعده های افطار، شام و سحری خود را به صورت کامل میل کند و هیچ وعده ای را حذف نکند و از مصرف غذاهای چرب و سنگین که عطش را بیشتر می کند، بپرهیزد.

نائب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه با تاکید براینکه ورزشکاران روزه دار تا جایی که می توانند از انجام تمرینات ورزشی در طول روز پرهیز کنند، اعلام کرد: درصورتی که در حین انجام تمرینات ورزشی خود دچار سیاهی رفتن جلو چشم، تعریق سرد، سرگیجه و ضعف و بیحالی شدند، سریعا از ادامه فعالیت دست بکشند، چراکه نشان دهنده افت فشار است و خطراتی را برای ورزشکار به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.