چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

دکتر نوروزی اعلام کرد؛

ساماندهی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ورزشکار در سال ۱۴۰۰

غلامرضا نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) گفت: به محض اعلام لیست نفرات اعزامی به بازی های آسیایی از سوی کمیته ملی المپیک، دوره های مشاوره آنتی دوپینگ و تغذیه را برای ورزشکاران آغاز می کنیم و برای اعزام کاروانی سلامت تلاش می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر غلامرضا نوروزی با اشاره به انجام پایش سلامت، مشاوره های آنتی دوپینگ و تغذیه ورزشکاران اعزامی به المپیک ناشنوایان اظهار داشت: از قبل از عید گروه پزشکی در اردوها همراه ورزشکاران هستند و تا زمان اعزام جهت کمک و رفع مشکلات در کنارشان خواهند بود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص اقدامات انجام شده برای ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو گفت: ما منتظر اعلام لیست ورزشکاران اعزامی از سوی کمیته ملی المپیک هستیم و به محض اعلام نفرات، معاینه های سلامت و مشاوره ها را مانند دوره های قبل انجام خواهیم داد.

دکتر نوروزی با تاکید بر انجام مشاوره های تغذیه و آنتی دوپینگ ورزشکاران بیان کرد: در اعزام های گذشته با توجه به کلاس های آموزشی و تست های دوپینگ بیشتری که انجام شد، کاروان پاکی اعزام شد و قطعا کلاس های آموزشی این دوره را نیز با همان حساسیت گذشته انجام خواهیم داد.

وی در خصوص بیمه شدگان ورزشی پیش و پس از ایام کرونا گفت: ورزشکاران عضو کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۹۸، بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند، سال ۹۹ در دوران پیک کرونا با توجه به کم شدن فعالیت های ورزشی این آمار به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کاهش یافت و در سال ۱۴۰۰ با توجه به واکسیناسیون و آغاز فعالیت های ورزشی براساس پروتکل ها بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو این کمیته شدند.

در پایان رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی در خصوص دوپینگ ورزشکاران گفت: ما موظف به اطلاع رسانی و مبارزه با دوپینگ هستیم و در وهله اول ورزشکار، فدراسیون های ورزشی، کانون مربیان، کادر فنی و سرپرست باید مانع دوپینگ شوند و ما با افرادی که مرتکب این عمل می شوند برابر قوانین و به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.