چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

۳۱ هزار و ۱۵۲ ورزشکار استان سمنان سال گذشته بیمه شدند

خبر

دکتر حیدریان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا، عملکرد یک ساله هیات را تشریح کرد.

رمضان حیدریان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۳۱ هزار و ۱۵۲ نفر ورزشکار سازمان یافته در استان سمنان در سال گذشته، ۱۷ هزار و ۵۸۶ نفر ورزشکار مرد و ۱۳ هزار و ۵۶۶ نفر ورزشکار از بانوان هستند.

وی با بیان این که به ورزشکارانی که تحت عضویت کمیته خدمات درمانی قرار دارند ورزشکاران سازمان‌یافته گفته می‌شود، بیان کرد: شیوع کرونا بر ورزش نیز مانند دیگر بخش‌ها اثر منفی گذاشت و موجب کاهش ورزشکاران سازمان‌یافته در استان سمنان در سال ۱۳۹۹ شد، اما در سال ۱۴۰۰ وضعیت بهبود یافت.

دکترحیدریان با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت روان جامعه اظهار داشت: پس از گذشت نزدیک به ۲ سال از رکود ورزشی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا اکنون دوباره شاهد پویایی ورزش و افزایش شمار ورزشکاران سازمان یافته در استان سمنان هستیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان خاطرنشان کرد: هر ورزشکار بعد از گذشت ۷۲ ساعت از زمان صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی در صورت آسیب می‌تواند از پوشش بیمه‌ای استفاده کند و مدت اعتبار بیمه برای ورزشکاران یک ساله است.

وی اضافه کرد: اگر ورزشکاران سه‌سال متوالی نسبت به بیمه خود و تمدید کارت عضویت کمیته خدمات درمانی اقدام کنند، تعهدات بیمه‌ای برای پوشش خسارت ناشی از آسیب افزایش می‌یابد و به طور کامل پرداخت می‌شود.

دکتر رمضان حیدریان گفت: توصیه می‌شود ورزشکاران برای بهره‌گیری از خدمات بیمه‌ای در زمان وقوع آسیب حین ورزش حتما نسبت به بیمه خود اقدام کنند و این موضوع را جدی بگیرند.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ قبل از شیوع کرونا، ۴۱ هزار و ۷۴۷ ورزشکار بیمه شده داشت.

         برای مشاهده خبر در خبرگزاری ایرنا بر روی لینک کلیک کنید                                                                              http://irna.ir/xjJcn۹

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.