یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

/هفته سلامت و ورزش/

اهمیت فرهنگسازی برای مراقبت از محیط زیست و همراهی ورزشکاران

نایب رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان عنوان کرد

سازمان‌های ورزشی از بی آزارترین سازمان‌ها در آلودگی محیط زیست

عزت کازرونی نژاد، نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که سازمان های ورزشی یکی از بی آزارترین سازمان ها در آلودگی محیط زیست هستند، گفت: سازمان های ورزشی اگر به نحوه صحیح اقدام کنند، می توانند سهم بزرگی در نجات محیط زیست داشته باشند.

عزت کازرونی نژاد در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که اقدام عملی و فوری در جلوگیری از روند تخریب و نابودی محیط زیست وظیفه همه انسان هاست، اظهارکرد: تغییر رفتار مردم در حفظ محیط زیست اصل اساسی است و ورزش می‌تواند اثرات مفید یا زیان آور بر محیط زیست داشته باشد.

وی ادامه داد: می توان گفت سازمان های ورزشی یکی از بی آزارترین سازمان ها در آلودگی محیط زیست هستند و حتی می توان گفت سازمان های ورزشی اگر به نحوه صحیح اقدام کنند نیز می توانند سهم بزرگی در نجات محیط زیست داشته باشند.

نایب رییس بانوان هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: می توان از ورزشکاران در جهت فرهنگ سازی آموزش به جامعه و بهینه سازی وضعیت محیط زیست استفاده کرد. همچنین می توان از ورزشکاران از طریق ارسال پیام های محیط زیستی، تبلیغ در برنامه رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی استفاده کرد.

وی با اشاره به تشکیل گروه های حامی محیط زیست از بین ورزشکاران، افزود: حضور ورزشکاران نامی که مورد علاقه عموم مردم هستند در جهت تبلیغ آموزش در مورد محیط زیست در روزهای خاص مثل روز هوای پاک و درختکاری تاثیرگزار است. ضمن این که تشویق مردم با استفاده از فعالیت های ورزشی از جمله شنا، دوچرخه سواری، دو، پیاده روی، از دیگر عوامل تاثیرگذار است.

کازرونی نژاد گفت: تاکید بر  استفاده از خودروها با سوخت غیر فسیلی باعث افزایش غذای سبز در اماکن ورزشی می شود. به طور کلی تقویت عزم ملی جهت توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، برگزاری کلاس های آموزشی جهت ورزشکاران و مربیان و شروع کلیه کلاس های آموزشی مبنی بر لزوم حفاظت از محیط زیست  می تواند در راستای حفظ محیط زیست و زندگی سالم، تاثیر بسزایی داشته باشد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.