دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

قره خانی عضو هیات علمی وکارشناس ورزش دانشگاه زنجان:

قره خانی استاد دانشگاه وعضو هیات علمی زنجان

نقش ورزشکاران در حفظ محیط زیست تاثیر گذار است قره خانی گفت: از طریق جلب مشارکت ورزشکاران وجامعه ورزشی از تخریب محیط زیست می توان جلوگیری کرد

به گزارش دفتر زنجان؛ پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، قره خانی ضمن تبریک هفته سلامت به خطر تخریب محیط زیست اشاره کردو گفت: در حال حاضر بیش از گذشته با این موضوع که فعالیت های ورزشی در محیط های بازمیتواند باعث سرعت بخشی وتخریب محیط زیست شود روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: حفظ محیط زیست درمجامع بین المللی همواره مورو توجه بوده که این موضوع از سال ۷۶ با تشکیل کمسیون ورزش و محیط زیست در کشور ما و با هدف آگاهی بخشی به جامعه ورزش درخصوص جلوگیری از تخریب محیط زیست آغاز شده است.

قره خانی درادامه بسیاری از فعالیت های ورزشی چون کوهنوردی، دوچرخه سواری، قایقرانی راتهدید جدی برای محیط زیست دانست وافزود:باید تلاش کنیم تادرکنار هم نقش مهمی را در حفاظت از محیط زیست داشته باشیم.

وی در پایان درباره اینکه ورزشکاران میتوانند سفیران محیط زیست باشندعنوان کرد: تبلیغ ورزشهای  سازگار با محیط زیست یکی از کارهایی است که ورزشکاران میتوانند با گام برداشتن در این زمینه به حفظ محیط زیست کمک کنند.

@hpvoz

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.