یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از آکادمی پزشکی ورزشی:

پزشکی ورزشی نقشی مهم در موفقیت ورزشکاران دارد

تأکید برفراهم نمودن امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات درمانی/صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی بر

بیمه

استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش مهم پزشکی ورزشی در موفقیت ورزشکاران و قهرمانان در آوردگاه های مختلف گفت: پزشکی ورزشی می تواند در عرصه سلامت عمومی نیز نقش آفرینی موثر داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ورزشی کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در بازدید چند ساعته از آکادمی پزشکی ورزشی کرمانشاه؛ وضعیت زیرساخت های درمانی، مشاوره ای و توانبخشی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با کمک فدراسیون پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان می توان تجهیزات بیشتری را با توجه به فضای طراحی شده به این آکادمی اختصاص داد.

رئیس شورای عالی ورزش استان در ادامه از درمانگاه هیأت پزشکی ورزشی و بخش های ارتوپدی، روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، حرکات اصلاحی و سایر واحدهای اداری و درمانی بازید کرد و تصریح کرد: فراهم نمودن امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات پزشکی ورزشی می تواند به توسعه سلامت عمومی کمک نماید.
وی افزود: پزشکی ورزشی در ورزش قهرمانی و همگانی و مسیر پرورش استعدادها باید حضوری پررنگ داشته باشد؛ زیرا نیاز امروز جامعه ورزش بهره مندی از دانش و علم روز و به ویژه خدمات مشاوره ای مناسب است.

امیری مقدم از تلاش های صورت گرفته برای توسعه آموزش و ارتقای سطح آگاهی و دانش مربیان و ورزشکاران نسبت به مقوله مهم و با اهمیت پزشکی ورزشی ابراز رضایت کرد و بیان داشت: آموزش باید به صورت فرآیندی مستمر انجام شود و ورزشکاران و مربیان از این خدمات در بازه های زمانی مختلف بهره ببرند.

وی مبارزه با پدیده شوم و مذموم دوپینگ را امری ضروری دانست و گفت: کرمانشاه مهد ورزش قهرمانی و پهلوانی است و ورزش در این سرزمین با منش، فرهنگ و اخلاق پهلوانی شناخته می شود که بر این اساس و با توجه به ماهیت ورزش باید زمینه ای فراهم شود که از گرایش جوانان به مواد ممنوعه جلوگیری کرد.

رئیس شورای عالی استان که در ادامه این بازدید در جلسه شورای ورزش نیز حضور یافت و خاطرنشان ساخت: ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی موظف است با همکاری نهادهای مربوطه از جمله بهداشت و درمان نسبت به بازدید مستمر و دقیق از باشگاه های ورزشی اقدام نمایند تا خانواده ها با احساس آرامش بیشتری فرزندان خود را به محیط های ورزشی بفرستند.

استاندار کرمانشاه سپس با حضور در واحد صدور هیأت پزشکی ورزشی؛ کارت عضویت کمیته خدمات درمانی را بر اساس سوابق ورزشی خود در رشته کشتی دریافت کرد.

دکتر امید قادری رییس هیأت پزشکی ورزشی استان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف را تشریح کرد.
مرکز پزشکی ورزشی کرمانشاه با ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، مشاوره‌ای و توانبخشی امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات درمانی را فراهم نموده و خانه امن ورزشکاران و قهرمانان است.
این مرکز دارای بخش های فیزیوتراپی، پزشک ورزشی، ارتوپدی، حرکات اصلاحی، مشاوره تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزشی و سایر بخش های تخصصی مورد نیاز ورزشکاران و قهرمانان است.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.