یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

دکتر نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی زنجان تاکید کرد؛

فدراسیون پزشکی ورزشی تنها مرجع دوره های ماساژ ورزشی است/ تمام اعضای مجامع هیات های استانی یاریگر پزشکی ورزشی باشند

مجمع عمومی سالیانه هیات پزشکی استان زنجان

مجمع عمومی سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان زنجان امروز یکشنبه به ریاست دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان زنجان، مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان  به ریاست دکتر غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون و با حضور جواد بازرگان سرپرست ادره کل ورزش و جوانان استان، دکتر صدیقه دهنایی رئیس هیات پزشکی ورزشی و اعضا مجمع درسالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

 دکتر نوروزی در این مجمع اظهار کرد: در گذشته در کنار یک تیم تنها سرمربی، مربی و سرپرست حضور داشتند، اما الان بر روی نیمکت تیم های حرفه ای پزشک، فیزیوتراپ و ماساژور حضور دارند.

وی ادامه داد:بسیار خرسندیم از اینکه سرپرست اداره اداره ورزش و جوانان استان به فلسفه وجودی پزشکی ورزشی آگاهی کامل دارد وهمین موضوع می تواند دررسیدن به اهداف هیات بسیار موثر باشد. 

دکتر نوروزی اضافه کرد:یکی از اهداف اصلی که فدراسیون دنبال می کند تمرکز زدایی وشفافیت های مالی است که زنجان نیز جز استانهایی است به خوبی به این امر پرداخته است.

نوروزی تصریح کرد:یکی از مولفه های قهرمان پروری در امر ورزش توجه به سلامت جسمی ورزشکاران است که انتطار داریم تمام ارگانهای عضومجمع ما را در رسیدن به این مهم یاری کنند.

در پایان رییس فدراسیون پزشکی ورزشی آموزش ماساژ ورزشی را یکی دیگر از وظایف فدراسیون دانست و افزود: در مجموعه های مختلف ما شاهد آموزش ماساژ هستیم با این وجود اگر  شخصی در مجموعه ورزشی اقدام به این کار کند باید مدرک فدراسیون را کسب کرده باشد.

 جواد بازرگان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان زنجان در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: یکی از مباحثی که در راستای اهداف و سیاست های کلان ورزشی قابل توجه می باشد مبحث پزشکی ورزشی است و هر چه جلوتر می رویم مباحث علمی در ورزش اهمیت بیشتری پیدا می کند که این موضوع بر دوش هیات پزشکی ورزشی است که امیدواریم با تربیت مربیان توانمند شاهد رونق ورزش علمی باشیم.  

بازرگان با اشاره به این مطلب که درست است هیات پزشکی ورزشی  مدالی کسب نمی کند، اما در کسب مدال ورزشکاران رشته های مختلف سهیم است،افراد متخصص در حوزه های تغذیه، روان شناسی، آسیب، حرکات اصلاحی و ... همگی در رشد و پیشرفت عملکرد ورزشکاران موثر هستند.

وی در ادامه افزود:اگر شهرستانها همپای استانها تقویت شوند و بتوانند در استان خود خدمات مورد نیاز ورزشکاران را ارائه دهند از حجم کار فدراسیون کاسته شده ومی توان در درمان ورزشکاران حرفه ای گامهای موثری برداشت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان  به ظرفیت خیرین اشاره کردو گفت:  با بهره گیری هیات پزشکی ورزشی استان از ظرفیت خیرین ورزشیار  می توان به توسعه مباحث پزشکی ودرمانی کمک قابل ملاحظه‌ای را کرد.

در ادامه اعضای هیأت رئیسه این هیأت رأی گیری شدند.  

و اسامی نامزدهای منتخب به شرح ذیل است:

نایب رئیس: علی اکبر رحیمی/۱۹ رأی

خزانه دار: حسن اسلامی/۱۷رأی

کارشناس خبره: محمد علی حمزه پور/۱۷رأی

عضو هیأت رئیسه: مینا هنر بخش/۱۸رأی

عضو هیأت رئیسه: سمانه شاددل/ ۱۶ رأی

 گفتنی است: در پایان از مرکز خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان بازدید به عمل آمد.

https://www.irna.ir/news/84785919/%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.