یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

بازتاب مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی زنجان در رسانه ها؛

دکتر نوروزی: در اکثر شاخه‌های علمی، ورزشی و پزشکی در سطح بالایی قرار داریم/توسعه زیرساخت های پزشکی ورزشی زنجان در راستای تمرکززدایی صورت گرفت

غلامرضا نوروزی

دکتر غلامرضا نوروزی ظهر امروز (۲۲ خردادماه) در مجمع عمومی و سالیانه هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه پزشکی ورزشی نقشی مهم در موفقیت ورزشکاران دارد، اظهار کرد: پزشکی ورزشی می‌تواند در عرصه سلامت عمومی نیز نقش‌آفرینی موثر داشته باشد. 

وی ضمن قدردانی از عملکرد هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان و با اشاره به فلسفه وجودی این هیئت، بیان کرد: شروع هر کاری نیاز به زمینه و ساختاری دارد و در استان زنجان این زمینه فراهم است؛ چرا که بلافاصله ملکی خریداری و مرکز فیزوتراپی با سایر ملزومات به صورت تخصصی در استان زنجان راه‌اندازی شد.

دکتر نوروزی با بیان اینکه استان زنجان قهرمان‌پرور است، اضافه کرد: در رده‌ها و رشته‌های مختلف از این استان شاهد افتخار آفرینی‌های زیادی بودیم از این رو پیگیر مسائل پزشکی ورزشی، ورزشکاران خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی جایگاه خود را در ایران پیدا کرده است، ادامه داد: به لحاظ سطح علمی و کیفیت در اکثر شاخه‌های علمی، ورزشی و پزشکی در سطح بالایی قرار داریم؛ چرا که وجود پزشکان مجرب و متخصصان حوزه تغذیه و روانشناسی در کنار تیم‌های ورزشی باعث افزایش روحیه و عملکرد تیم خواهد شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه آموزش و ارتقای سطح آگاهی و دانش مربیان و ورزشکاران نسبت به مقوله مهم و با اهمیت پزشکی ورزشی ابراز رضایت کرد گفت: آموزش باید به صورت فرآیندی مستمر انجام شود و ورزشکاران و مربیان از این خدمات در بازه‌های زمانی مختلف بهره ببرند.

رئیس فدراسیون پزشکی با بیان اینکه در این مجمع خواهان حضور ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط و کمک‌کننده به امر ورزش علمی و پزشکی بودیم، افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی و هلال‌احمر می‌توانند در پیشبرد اهداف فدراسیون پزشکی ورزشی استان موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات پزشکی ورزشی می‌تواند به توسعه سلامت عمومی کمک کند، تشریح کرد: اهمیت به ورزش علمی و سلامت روحی، جسمی ورزشکاران، سبب افزایش روحیه و موفقیت در عرصه‌های ورزشی می‌شود؛ چرا که یکی از مولفه‌هایی که ورزشکار می‌تواند مقام بیاورد این است بدن سالمی داشته باشد.

دکتر نوروزی با اشاره به اهمیت و تبیین ورزش پزشکی در شهرستان‌ها، گفت: وجود تیم‌های پزشکی و مراکز پزشکی _ ورزشی، بخش‌های ارتوپدی، روانشناسی _ ورزشی، تغذیه _ ورزشی، حرکات اصلاحی در شهرستان‌ها حائز اهمیت است.

این مسئول افزود: با پیگیری‌های انجام شده ماهانه به ۳۵ نفر از ورزشکاران معلول قطع نخاعی حقوقی تعلق می‌گیرد اما این حمایت‌ها کافی نیست و در نظر داریم در آیین‌نامه جدید خدمات درمانی و پزشکی را بیش از گذشته برای ورزشکاران در نظر بگیریم.

نوروزی در خصوص دوره‌های ماساژ نیز خاطرنشان کرد: ماساژ ورزشی در سازمان فنی‌وحرفه‌ای و سایر مراکز جهت اشتغال‌زایی تدریس می‌شود اما فدارسیون ورزشی متولی ماساژ است از این رو با مدرسان مجرب و متخصص و همچنین ارائه مدرک متعبر فعالیت می‌کنیم و تنها مدرک ماساژ فدراسیون، جهت تدریس مورد قبول است.

- رییس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با بیان اینکه این حوزه نسبت به گذشته جایگاه خاص خود را در کشور پیدا کرده است، گفت: بر این اساس ما در تمامی حوزه ها ازجمله فیزیوتراپی، ارتوپدی، تفذیه و روانشناسی و غیره در سطح بالایی قرار داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا نوروزی روز یکشنبه در مجمع هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف مهم این فدراسیون تمرکز زدایی در استان ها است، افزود: این موضوع مهم در استان زنجان انجام شد و در این راستا خرید  ملک و راه اندازی فیزیو تراپی صورت گرفت.

وی با اشاره به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های ورزشی در این استان اضافه کرد: این استان قهرمان پرور بوده و نخبگان متعددی را در رشته های مختلف ورزشی به سطح کشور معرفی کرده که در زمان حاضر مشغول به فعالیت هستند.

این مسوول ادامه داد: این هیات  در زنجان به لحاظ ساختار مالی عملکرد شفافی داشته و این موضوع موجب شده که در هنگام برگزاری مجمع در این استان حضور داشته باشم و در مجموع باید گفت قابل تقدیر است.

  رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه این اقدامات موجب شده بسیاری از کشورهای آسیایی برای درمان به ایران مراجعه می کنند، ادامه داد: هدف اصلی حوزه پزشکی و ورزشی تامین سلامت ورزشکار است و به همین دلیل، مجمع کنونی با مجمع  های قبلی متفاوت تر شده، چرا که اعضای دیگری نظیر دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر نیز اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای این ۲ ارگان یاد شده در  تصمیم گبری های مجمع تاثیر گذار هستند،   اضافه کرد: در این خصوص نماینده دستگاههای متولی امر نظیر شهرداری به مجمع اضافه شده که می توانند اثر گذار باشند.

این مسوول با تاکید بر اینکه انتظار بر این است که دستگاههای متولی امر کمک حال فدراسیون پزشکی ورزشی باشند و این مهم را  برای ورزشکاران استانی خود مد نظر قرار دهند، گفت: در زمان حاضر برای ۳۵ معلول قطع نخاعی در کشور ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان پرداخت می شود، این کار پیش از این  هر چند ماه انجام می شد.

وی با  بیان اینکه یکی از مولفه های مهم ورزشکار در کسب موفقیت مختلف داشتن بدنی سالم و آماده است، اظهار داشت: در غیر اینصورت نمی توان به هدف تعیین شده دست یافت، این فدراسیون در این موضوع مهم یعنی سلامت ورزشکار و رضایتمندی تاکید ویژه ای دارد.

  رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره حوزه پزشکی ورزشی جایگاه ویژه در دنیا پیدا کرده است ادامه داد: متخصصان پزشکی  ورزشی در کنار ورزش دوستان هستند و خدمات لازم را ارائه می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.