چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

۸۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های فارس بستری هستند

کرونا

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا کنون اعلام کرد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۵۴ هزار و ۹۲۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۹ هزار و پانزده بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۳۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۸۶۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۸۹ هزار و ۴۹۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۱۵۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۸۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۷۹۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۸۹ هزار و ۳۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۹ هزار و ۷۰۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۹۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.