یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

گزارش ایسنا از کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی

دکتر نوروزی: در مورد افزایش میزان تعرفه‌ها تصمیم نهایی اتخاذ نشده است

دوره آموزشی سونوگرافی بافت نرم در آسیب های ورزشی

تعرفه خدمات درمانی ورزشکاران پس از تشکیل مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی تعیین می‌شود.

بخش درمان فدراسیون پزشکی ورزشی شامل درمانگاه تخصصی مرکزی فدراسیون، درمانگاه‌های غیر متمرکز در ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و استان‌های مختلف کشور است و کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی با هدف حفظ و ارتقای سلامتی و تندرستی جامعه ورزش و در راستای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به ورزشکاران در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد و هر ساله ورزشکاران با عضویت در این کمیته و دریافت کارت عضویت از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ برای متقاضیان ۱۵ هزار تومان بود و در سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ معادل ۲۰ هزار تومان دریافت شد و با تصویب مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی از ۲۵ مهر سال ۹۹ معادل ۳۰ هزار تومان تعیین شد. از هفتم تیرماه سال ۱۴۰۰ اما با تصویب مجمع عمومی سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی، تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی از ٣٠ به ٤٠ هزارتومان افزایش یافت تا این‌گونه رشد حدود ۳۳ درصدی را تجربه کند.

دکتر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره تعیین تعرفه خدمات درمانی ورزشکاران در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: قرار بر این است که مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی نیمه اول مرداد برگزار شود و هنوز در مورد افزایش میزان تعرفه‌ها تصمیم نهایی اتخاذ نشده است اما با توجه به افزایش هزینه‌های درمان، تعرفه فعلی جوابگو نیست.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی وزارت ورزش و جوانان با تایید و مجوز وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد و در سال جاری این وزارتخانه اعلام کرده که تعرفه‌ها در بخش‌های مختلف فعلا با افزایش قیمت همراه نباشد.

ویژگی‌های کارت خدمات درمانی

از جمله ویژگی‌های کارت خدمات درمانی ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی شامل برخورداری از امکانات تشخیصی و درمانی هیأت‌های پزشکی ورزشی استان‌ها و نیز فدراسیون پزشکی ورزشی با تخفیف ویژه، برخورداری از امکانات بستری و اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان‌های طرف قرارداد فدراسیون پزشکی ورزشی عمدتا به صورت رایگان، از دیگر ویژگی‌های دریافت هزینه درمان در صورت هزینه کرد، حداقل یک برابر و حداکثر پنج برابر تعرفه دولتی است.

از دیگر ویژگی‌های کارت خدمات درمانی دریافت هزینه اقدامات پاراکلینیکی، دارو و وسایل حداقل ۲۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد مبلغ هزینه کرد، دریافت غرامت نقص عضو در صورت بروز نقص عضو دائم به‌دنبال حادثه ورزشی، دریافت غرامت فوت ناشی از حادثه ورزشی است و در عین حال ورزشکارانی  در صورت دارا بودن عضویت سه سال متوالی، در صورت آسیب دیدگی از حداکثر تعهدات بهره‌مند می‌شوند.

نحوه استفاده از خدمات

در آسیب‌های اورژانسی اقدامات درمانی با هزینه کرد شخصی صورت گرفته سپس باید جهت دریافت هزینه درمان به هیأت پزشکی ورزشی استان مراجعه کرد، هم‌چنین در آسیب‌های غیر اورژانسی پس از تهیه و تأیید فرم گزارش حادثه ورزشی با مهر و امضاء باشگاه جهت ادامه درمان به هیأت پزشکی ورزشی استان مراجعه شود.

این درحالی است که خدمات و تعهدات کمیته فقط مختص آسیب های ورزشی است و آسیب‌های قدیمی و مزمن و یا قبل از تاریخ شروع عضویت مشمول تعهدات کمیته خدمات درمانی نمی‌شود، هم‌چنین هزینه فیزیوتراپی، ویزیت متخصصان، دندانپزشکی و وسایل مصرفی شامل سقف پرداخت و تاریخ پایان اعتبار کارت تا سال بعد همان تاریخ است.

فدراسیون پزشکی ورزشی را در شبکه های اجتماعی و آپارات دنبال کنید...

https://www.aparat.com/www.ifsm.ir

instagram :     ifsmir

https://t.me/sportsmedicineiran

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.