پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

رتبه دوم فارس در پژوهش‌های مرتبط با کرونا

کرونا

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشگی شیراز گفت: حاصل فعالیت‌های این دانشگاه کسب رتبه دوم کشوری در عرصه پژوهش‌های کرونا در محور تولید شواهد علمی و ارزشیابی سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت بهداشت بوده است.مهتاب معمارپور  به خبرنگاران گفت: این معاونت با هدف کاربردی کردن پژوهش و پاسخگویی به نیازهای جامعه، مشکلات حوزه سلامت را از طریق سایر معاونت‌های دانشگاه، احصا کرده تا در اولویت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه قرار گیرند.او افزود: نتایج پژوهش‌ها به صورت متداول به صورت مقاله منتشر می شود و سپس چکیده آن‌ها در دفتر ترجمان دانش، برای استفاده عموم مردم تهیه می‌شود.

معمارپور گفت: از اواخر سال ۱۴۰۰، نتایج طرح های پژوهشی این دانشگاه که مرتبط با حیطه عملکردی برخی سازمان‌ها بود به منظور استفاده در برنامه ریزی‌های کلان برای آنان  ارسال شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشگی شیراز گفت: صنایع مستقر در استان فارس مشکلات و نیازهای مرتبط با حوزه سلامت را که با آن روبرو هستند به این دفتر اعلام و مشاوره‌های لازم را دریافت می‌کنند و در این زمینه سایر استان‌ها هم از این مجموعه درخواست مشاوره می‌کنند.

او با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» هم گفت: هیئت رئیسه دانشگاه، هر هفته جلساتی را به صورت منظم برای بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و حمایت از آنها تشکیل می‌دهد.

معمارپور با اشاره به مرکز نوآوری و شتاب دهنده، مراکز رشد و پارک علم و فناوری به عنوان مراکز ارائه دهنده خدمات گوناگون به ویژه خدمات مشاوره‌ای به صاحبان ایده‌های فناورانه، گفت: فناوری سلامت شیراز در شهرک صدرا در حال تجهیز است و پس از تکمیل به بهره برداری می‌رسد.

کتاب مبانی ارگونومی علوم پزشکی شیراز کتاب برگزیده سال

او از ثبت ۱۰ اختراع و اکتشاف، برگزاری تعداد ۶۳ همایش ملی، هفت همایش بین المللی، انتشار ۲۳ مجله علمی پژوهشی و نیز ۱۰ جلد کتاب از سوی این دانشگاه در سال گذشته خبر داد و گفت: کتاب مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی از مجموعه انتشارات این دانشگاه، به عنوان یکی از آثار برگزیده جایزه کتاب سال کشور معرفی شد و نویسندگان آن از سوی رئیس جمهور مورد قدردانی قرار گرفتند.

معمارپور گفت: تاکنون تعداد ۶۸۰ طرح پژوهشی با موضوع کرونا مصوب شده و به اجرا رسیده که نتایج حاصل از آن ها در قالب ۷۱۸ مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در  طرحی با عنوان تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری، از سوی ستاد توسعه زیست فناوری وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سه ماموریت علمی به این دانشگاه محول شده است.

معمارپور به کسب رتبه اول کشوری در حوزه‌های اثرگذاری پژوهش‌های علوم پزشکی، مطالعات اپیدمیولوژیک آینده نگر و نیز اخلاق در پژوهش، به عنوان بخشی دیگر از دستاوردهای دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.